اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

مزارع گندم چهارمحال و بختیاری عاری از زنگ زرد هستند

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته تاکنون علائم و نشانه‌ای از بیماری زنگ زرد در بین مزارع گندم این استان مشاهده نشده است.

مزارع گندم چهارمحال و بختیاری عاری از زنگ زرد هستند

شهناز ایزدی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به مجموعه اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با آفات مزارع گندم تاکنون علائم و نشانه‌ای از بیماری زنگ زرد در بین مزارع گندم این استان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه زنگ زرد یا نواری، از شایع‌ترین و زیانبارترین بیماری گندم در ایران محسوب می‌شود، گفت: این آفت از سالیان بسیار دور و با نام‌های محلی مختلفی در بین کشاورزان شناخته شده و مبارزه با آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

ایزدی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی خسارات ناشی از این آفت کشاورزان استان در صورت مشاهده زنگ زرد در سطح مزارع گندم خود سریعا موضوع را با کارشناسان طرح تا اقدامات لازم در راستای پیشگیری از شیوع این آفت صورت بگیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تیم کارشناسی این استان از سطح مزارع گندم بازدید کرده است، گفت: با تلاش کارشناسان این سازمان تاکنون علائمی از این بیماری در سطح مزارع استان مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه رطوبت موجود در هوا زمینه ابتلا به این آفت را بیش از پیش فراهم کرده است، گفت: زنگ زرد یا نواری، از شایع‌ترین و زیانبارترین آفت گندم در ایران است که از سالیان بسیار دور و با نام‌های محلی مختلفی در بین کشاورزان شناخته شده است.

ایزدی‌نژاد هدف از اجرای طرح شناسایی و مکان‌یابی ژن‌های مقاوم به بیماری زنگ زرد را تولید ارقام مقاوم به این بیماری، به‌عنوان یکی از بیماری‌های شایع در گندم، ذکر کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول