اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نفت و گاز پارس:

بزرگترین فاز پارس جنوبی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نفت و گاز پارس از پیشرفت 70 درصدی فاز 12 پارس جنوبی خبر داد.

بزرگترین فاز پارس جنوبی بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: با سازماندهی مجدد در فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگترین فاز مرزی، پیشرفت فیزیکی این فاز از 2/20 درصد به بیش از 70 درصد در 15 ماه گذشته رسیده است.

وی افزود: پیشرفت کلی فاز 12 پارس جنوبی پس از گذشت 52 ماه از کلنگ‌زنی آن تا اسفند سال 89 در مجموع 2/20 درصد بود اما از این تاریخ به بعد این پروژه به صورت میانگین ماهانه 5/3 درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل نفت و گاز پارس اضافه کرد: بر اساس برنامه، در این فاز سه جکت و سه سکو نصب خواهد شد و سکوهای آن در یارد خرمشهر از سوی شرکت پتروایران با بیش از 76 درصد پیشرفت در دست ساخت است.

سوری با بیان اینکه جکت‌های فاز 12 در دریا نصب شده است ادامه داد: نخستین عرشه این فاز اواخر خردادماه جاری بارگیری و تا اواخر تیرماه روی سکوی A نصب و عملیات راه‌اندازی این فاز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با توجه به آماده شدن سکوی A فاز 12 و خطوط لوله آن، امسال دو واحد این فاز با ظرفیت تولید روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز وارد مدار می‌شود.

وی افزود: حفر 12 حلقه چاه سکوی A این فاز مرزی تکمیل شده و حفاری سکوی C نیز با 82 درصد پیشرفت در دست اجراست که بر اساس برنامه تا تیرماه عملیات حفاری آن به پایان می‌رسد.

سوری ادامه داد: عملیات حفاری سکوی B این فاز نیز از اسفند سال گذشته آغاز شده که بیش از 5 هزار متر حفاری در این فاز انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: بیش از 700 متر حفاری افقی نیز در سکوی C این فاز برای نخستین بار در خلیج فارس انجام شد.

بر اساس این گزارش، طرح توسعه فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با هدف تولید 3 میلیارد فوت مکعب گاز غنی برای تحویل به شبکه سراسری و واحدهای تولید گاز طبیعی مایع (ال ان جی) پیش‌بینی شده است که از این میزان یک میلیارد به شبکه سراسری تزریق و 2 میلیارد فوت مکعب به ال ان جی تبدیل می‌شود.

تولید 120 هزار بشکه میعانات گازی، 750 تن گوگرد در روز در فاز 12 پارس جنوبی نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول