اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردیبهشت ماه امسال محقق شد

صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس جنوبی از صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مسعود نصوری شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سازمان منطقه ویژه پارس در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در مسیر توسعه و رشد خوبی قرار گرفته و به فضل خدا شاهد موفقیت‌های بیشتر و بهتری خواهیم بود.

وی افزود: از همه ظرفیت موجود برای رشد و رونق منطقه استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به فعالیت چشمگیر گمرک منطقه ویژه از صادرات 10 محموله میعانات گازی به وزن حدود 814 هزار تن خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان میعانات گازی به ارزش بیش از 818 میلیون و 577 هزار دلار در اردیبهشت ماه امسال از مبادی صادراتی این منطقه صادر شده است.

نصوری تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده 67 محموله غیرنفتی به وزن حدود 430 هزار تن و به ارزش بیش از 252 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده که در مجموع بیش از یک میلیارد و 70 میلیون دلار کالا از این گمرک صادر شده است.

وی ادامه داد: محصولات صادر شده علاوه بر میعانات گازی، عمدتا شامل پلی‌اتیلن سبک و سنگین، بوتن، بوتادین، اوره، هوی‌اند، رافینت، متانول، گوگرد، سیمان خاکستری و آمونیاک است.

این مسئول یادآور شد: سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی در اردیبهشت ماه امسال از نظر وزن 66 درصد و از نظر ارزش 76 درصد است.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس گفت: همچنین در مدت یاد شده 324 محموله به وزن بیش از 286 هزار تن و به ارزش بیش از 205 میلیون دلار، کالا و تجهیزات مورد نیاز پروژه‌های پارس جنوبی وارد منطقه ویژه پارس شده است.

نصوری افزود: در مدت یاد شده از طریق گمرک منطقه ویژه پارس در کل به مقدار 290 هزار و 239 تن کالا به ارزش بیش از 208 میلیون دلار وارد شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش، 82 درصد افزایش یافته است.

وی اذعان کرد: باید دست به دست هم دهیم و با همدلی و وحدت در راستای رشد و بالندگی پارس جنوبی اهتمام ورزیم.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول