اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

ایثارگران پارس جنوبی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: در همایشی بزرگ به مناسبت سالروز سوم خرداد، ایثارگران پارس جنوبی تجلیل شدند.

ایثارگران پارس جنوبی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه قائم‌مقام معاون وزیر در امور مهندسی و نظارت بر طرح‌های وزارت نفت شامگاه چهارشنبه در سومین همایش ایثارگران منطقه ویژه پارس اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان و ایثارگران، وظیفه و رسالت بزرگی است که در مناسبت‌های مختلف باید انجام شود.

مجید پارسانیا افزود: روز و شب‌های دوران عملیات بیت‌المقدس که منجر به حماسه فتح خرمشهر شد باید اسوه و الگوی جانفشانی در نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: فضای جبهه‌ها برای شناخت خوبی‌ها و جانفشانی‌ها بهترین بود و رزمندگان اسلام از روحانیت و معنویت حاکم بر جبهه‌ها بهره کافی بردند و پیروزی‌های بزرگی را آفریدند که در تاریخ این مرز و بوم همواره درخشان می‌ماند.

مدیر منطقه پارس جنوبی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این همایش بیان کرد: شهدا و ایثارگران الگوی ولایت‌مداری بودند و این شاخصه برجسته آنان موجب عقب راندن دشمن متجاوز و فتح خرمشهر شد.

عباس دولتی‌زاده ادامه داد: دشمن بعثی با تمام تدارکات و بیشترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی وارد خرمشهر شد و رزمندگان ما با کمترین و ساده‌ترین تجهیزات آنان را به عقب راندند و این تنها در نتیجه روحیه ایثارگری و جانفشانی آنان بود که چنین حماسه تاریخی خلق شد.

سید محمدحسین طباطبایی (علم‌الهدی) نیز برگزاری اینگونه همایش‌ها را تقویت فضای معنوی کشور توصیف کرد و اظهار داشت: این همایش‌ها بسیار نورانی و بزرگ است زیرا از بزرگی و شجاعت و نورانی بودن روح بزرگ کسانی روایت می‌کند که جان خود را برای دفاع از اسلام و قرآن و ارزش‌های والای انسانی در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان اینکه شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز در تمامی امتحانات الهی سربلند بودند اضافه کرد: باید از خداوند متعال بخواهیم توفیق پیروی از قرآن و ائمه معصومین (ع) و الگوپذیری از شهدا و ایثارگران را به آحاد جامعه عطا فرماید.

در حاشیه این همایش عبدالحسین مختاباد سروده‌ای از خود را در ستایش شهید محمد جهان‌آرا اجرا کرد.

همچنین با برگزاری مسابقه‌ای بین ایثارگران شرکت‌کننده در این همایش به پنج نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول