اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 23 ماه

پیشرفت فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از مرز 60 درصد گذشت

خبرگزاری فارس: مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی گفت: با گذشت 23 ماه از آغاز عملیات، پیشرفت فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از مرز 60 درصد گذشت.

پیشرفت فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از مرز 60 درصد گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه فرهاد ایزدجو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم عملیاتی صنعت نفت است و تلاش برای تکمیل و راه‌اندازی فازهای در دست احداث با شتاب و کیفیت مطلوبی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی افزود: در سایه تلاش جهادی و خستگی‌ناپذیر کارگران و کارکنان متخصص ایرانی شاغل در فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی، پیشرفت ساخت پالایشگاه خشکی این طرح از مرز 60 درصد گذشت.

مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون با گذشت 23 ماه از زمان امضای قراردادهای طرح توسعه این فازها، بیشترین پیشرفت مربوط به طرح توسعه فازهای 22 تا 24 این میدان مشترک است.

ایزدجو تصریح کرد: پالایشگاه این فازها از چهار واحد تصفیه گاز هرکدام با ظرفیت روزانه تصفیه 14 میلیون مترمکعب گاز ترش برخوردار است که در اردیبهشت سال آینده، نخستین واحد تصفیه گاز راه‌اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحدهای دوم تا چهارم نیز در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور سال آینده شروع به کار خواهند کرد و به این ترتیب در مهرماه 1392، مراحل تست و تکمیل عملیات راه‌اندازی انجام می‌شود.

مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی یادآور شد: هم‌اکنون 6 هزار و 130 نفر در طرح توسعه فازهای 22 تا 24 مشغول فعالیت هستند که این رقم تا خرداد امسال به 9 هزار نفر و تا شهریور ماه سال جاری به 13 هزار نفر می‌رسد.

ایزدجو بیان کرد: تاکنون بیش از 27 هزار تن سازه فلزی (استیل استراکچر) در پالایشگاه نصب شده است.

وی اذعان داشت: در بخش بتون‌ریزی نیز از مجموع 300 هزار تن حجم بتون‌ریزی طرح، بیش از 230 هزار تن بتون‌ریزی انجام شده است.

ایزدجو افزود: در پالایشگاه فازهای 22 ، 23 و 24 پارس جنوبی تاکنون 120 هزار دایا اینچ لوله‌گذاری در بستر پالایشگاه انجام شده است.

وی تصریح کرد: نصب دومین سقف مخازن ال.پی.جی، 30 هزار متر کابل‌کشی برق و نصب 6 هزار تن تجهیزات مختلف از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این فاز مهم به شمار می‌رود.

ایزدجو اظهار داشت: اعتبار کل طرح توسعه این طرح بیش از 5 میلیارد و 144 میلیون دلار بوده که تاکنون بیش از 2 میلیارد و 241 میلیون دلار از این مبلغ، هزینه شده است.

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی گفت: ساخت سکوی این فازها با 38 درصد، عملیات حفاری با 27 درصد و خطوط لوله با 38 درصد پیشرفت در دست اجراست.

ایزدجو افزود: هم‌اکنون یک دستگاه حفاری در فازهای 22 تا 24 وجود دارد و عملیات حفاری در دست اجراست و بر اساس برنامه همزمان با نصب جکت‌ها، شمار دکل‌های حفاری این فازها به چهار دکل افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: همزمان با نصب جکت‌ها در سال جاری، هر دو ماه، یک چاه در هر سکوی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی حفر می‌شود.

ایزدجو یادآور شد: عملیات عمودسازی جکت اول و دوم این سه فاز میدان مشترک انجام شده و جکت سوم نیز تا یک ماه آینده عمودسازی می‌شود.

مجری فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی بیان کرد: نصب پایپرک‌های پالایشگاه این فازها با 90 درصد پیشرفت در مرحله پایانی است و بر اساس برنامه، تا اوایل مهر امسال واحد بخار پالایشگاه (به عنوان نخستین واحد پالایشگاهی) راه‌اندازی می‌شود، همچنین عملیات پایپینگ این فازها آبان امسال به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول