اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پالایشگاه سوم پارس‌جنوبی:

زمان تعمیرات اساسی فازهای 4 و 5 پارس‌جنوبی 39 روز است

خبرگزاری فارس: مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی گفت: زمان تعمیرات اساسی فازهای 4 و 5 پارس‌جنوبی 39 روز است.

زمان تعمیرات اساسی فازهای 4 و 5 پارس‌جنوبی 39 روز است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه محمد خرم‌دل در بازدید خبرنگاران از روند تعمیرات اساسی پالایشگاه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی اظهار داشت: پالایشگاه سوم که فازهای 4 و 5 پارس‌جنوبی را شامل می‌شود از فازهای مهم و ارزشمند پارس‌جنوبی است که نقش بسزایی در تامین گاز کشور دارد.

وی افزود: تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌ها از مواردی است که باید با دقت و حساسیت انجام شود و در مجتمع گازی نیز این مهم با کیفیت مطلوبی و بر اساس برنامه از قبل پیش‌بینی شده انجام می‌شود.

مدیر پالایشگاه فازهای 4 و 5 پارس‌جنوبی از آغاز تعمیرات اساسی فاز‌های 4 و 5 خبر داد و بیان داشت: تعمیرات اساسی سال 91 طبق برنامه زمان‌بندی شروع شده و به مدت 39 روز ادامه خواهد داشت.

خرم‌دل ضمن اشاره به شروع تعمیرات اساسی در موعد مقرر در پالایشگاه سوم گفت: با هماهنگی‌هایی که با شرکت نفت و گاز پارس انجام شد، ساعت 8 صبح پنجشنبه، pig از سکوی فاز 5 ارسال شد و ساعت 13:37 در پالایشگاه دریافت شد؛ از ساعت 21:30 نیز کاهش خوراک فاز 5 آغاز و نهایتاً سکوی فاز 5 ساعت 24 متوقف و عملیات آماده‌سازی واحدها برای شروع تعمیرات اساسی آغاز شد.

وی اضافه کرد: تعمیرات اساسی در فاز 5 شامل ردیف‌های سوم و چهارم گاز و واحد تثبیت میعانات گازی شماره دو و واحدهای جداسازی و تصفیه اتان، پروپان و بوتان و سیستم‌های مربوطه است.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گازی با اشاره به تولیدات این فاز گفت: تولید روزانه‌ 50 میلیون‌ مترمکعب‌ گاز طبیعی‌، تولید روزانه‌ 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی‌ و تولید سالانه‌ یک‌ میلیون‌ تن‌ اتان‌ به‌ عنوان‌ خوراک‌ پتروشیمی‌ از مهم‌ترین تولیدات این فازها است.

خرم‌دل اضافه کرد: تولید سالانه‌ یک‌ میلیون‌ و 50 هزار تن‌ گاز مایع‌ (پروپان‌ و بوتان‌) "LPG" به‌ منظور صادرات‌ و تولید روزانه‌ 400 تن‌ گوگرد نیز از تولیدات مهم این فازهاست.

وی با اشاره به تاسیسات‌ دریایی‌ فازهای‌ 4 و 5 اذعان داشت: دو سکوی‌ تولید در فاصله‌ 100 کیلومتری‌ از ساحل‌ دارای‌ 24 حلقه‌ چاه‌، دو رشته‌ خط‌ لوله‌ 32 اینچ‌ دریایی‌ به‌ منظور انتقال‌ گاز به‌ پالایشگاه‌ ساحلی‌ و دو رشته‌ خط‌ لوله‌ 4.5 اینچی‌ انتقال‌ محلول‌ گلایکول‌ از جمله تاسیسات دریایی این فازهاست.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول