اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان در آیین افتتاح بزرگ‌ترین میدان کشور:

میدان دفاع مقدس به میدان‌های بزرگ دنیا پیوست

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: میدان دفاع مقدس شهرستان مبارکه به میدان‌های بزرگ دنیا پیوست.

میدان دفاع مقدس به میدان‌های بزرگ دنیا پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های مبارکه با ارائه آمار و اطلاعات از وضعیت تولید‌های صنعتی استان به ویژه آهن و ورق فولاد بیان داشت: بیش از 70 درصد فولاد کشور در استان اصفهان و به ویژه در شهرستان مبارکه و لنجان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ دیگر و صدها صنعت کوچک و متوسط در این شهرستان در تولید محصولات صنعتی فعالیت می‌کنند که شهرستان مبارکه را به شهرستانی پویا، دارای تحرک و رو به پیشرفت در عمران و آبادی و اجرای طرح‌های بزرگ و ماندگار با تلاش شبانه‌روزی مسئولان، به ویژه شهردار و شورای اسلامی ارتقا داده است.

استاندار اصفهان با اشاره به سفرهای متعدد به مبارکه و بهره‌برداری از طرح‌های شاخص شهری و روستایی افزود: طرح‌هایی که اکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند به ویژه میدان دفاع مقدس بزرگ و بی‌نظیر هستند.

وی تصریح کرد: در دنیا میدان‌های بزرگی مانند میدان تیان‌آن‌من در کشور چین و سایر نقاط وجود دارند که در کتب مرجع و دایره‌المعارف‌ها ثبت شده‌اند و میدان دفاع مقدس شهر مبارکه با چنین وسعت، امکانات تفریحی و فضای سبز در شمار میدان‌های بزرگ محسوب می‌شود و می‌توان ادعا کرد، میدان دفاع مقدس به میدان‌های بزرگ دنیا پیوسته است.

ذاکراصفهانی استان به ویژه شهر اصفهان را دارای مدیران و کارشناسان بزرگ و با انگیزه خدمت به مردم دانست و گفت: اکنون سراسر استان به کارگاهی عمرانی تبدیل شده و معماران و کارشناسان شهری با لحاظ فرهنگ بومی و میراث ارزشمند و معنوی اسلامی به بازسازی و نوسازی شهرها و به ویژه شهر تاریخی اصفهان اهتمام می‌ورزند که اغلب از سوی مسئولان و مهمانان خارجی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: سفرا و هیئت‌های خارجی با سفر به اصفهان شگفت‌زده و متأثر از فضاها، فرهنگ اسلامی و معماری غنی و میراث ارزشمند تاریخی این شهر هستند و مایلند ساعت‌ها به دور از تشریفات در شهر اصفهان به سیر و سیاحت طی کنند که در این راستا می‌توان اشاره داشت، وزیر امور خارجه اکوادور که هفته قبل در رأس هیئتی در اصفهان به سر می‌برد تحت تأثیر فرهنگ و نوع معماری شهر با درخواست دوچرخه‌ای مدت چهار ساعت در اصفهان به گشت و گذار پرداخت. 

به گزارش فارس، آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های میدان جهاد در مرکز شهر، میدان دفاع مقدس در ورودی شهر به مساحت هفت هکتار به عنوان بزرگ‌ترین میدان و کلنگ‌زنی استخر بزرگ و پارک آبی موج‌های شادی با حضور استاندار اصفهان، معاون عمرانی استاندار اصفهان با همراهی مدیران و کارشناسان استانداری، امام جمعه مبارکه، فرماندار مبارکه، جمالی شهردار مبارکه، صالحی رئیس و اعضای شورای اسلامی با شرکت بیش از 10 هزار شهروند در جشن بزرگ خانواده به مناسبت میلاد دخت نبی(ص) تا میلاد علی(ع) در مجموعه فرهنگی تفریحی میدان بزرگ دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول