اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت دوومیدانی آذربایجان‌غربی:

شهرستان‌های آذربایجان‌غربی فاقد فعالیت‌های دوومیدانی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوومیدانی آذربایجان‌غربی گفت: شهرستان‌های آذربایجان‌غربی فاقد فعالیت‌های دوومیدانی و سالن سرپوشیده هستند.

شهرستان‌های آذربایجان‌غربی فاقد فعالیت‌های دوومیدانی است

جمشید نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی‌ به دلیل وجود بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده دوومیدانی کشور در ارومیه، شرایط لازم برای میزبانی مسابقات مختلف بین‌المللی و آسیایی این رشته را دارد.

وی با اشاره به فعالیت شهرستان‌ها در این رشته افزود: امکانات به طور شایسته بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود، ولی فعالیت آن‌ها نسبت به ارومیه کمتر است و فاقد فعالیت‌های دوومیدانی و سالن سرپوشیده هستند.

نجفی با بیان اینکه دوومیدانی ورزش‌ پایه است، گفت: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مطلوب استان در رشته پایه دوومیدانی و نیز داشتن امکانات خوب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، آذربایجان‌غربی در آینده نزدیک به یکی از کانون‌های شایسته دوومیدانی کشور تبدیل شود.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به وجود استعدادها و ظرفیت‌های فراوان در زمینه ورزش دوومیدانی، این هیئت سعی در شناسایی و تقویت این استعدادها دارد تا بتواند در زمینه ورزش حرفه‌ای گام‌های مثبتی بردارد.

این مسئول در ادامه در ارتباط با استعدادیابی خاطرنشان کرد: مربیان درجه یک، با مهارت و با تجربه برای استعدادیابی به مدارس و سالن‌های ورزشی اعزام می‌شوند تا افراد مستعد در ارتباط با ورزش دو و میدانی را انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته برنامه‌های فراوانی در زمینه استعدادیابی اجرا شد و امسال نیز این برنامه‌ها به صورت متمرکز ادامه می‌یابد تا نتایج مثبتی حاصل شود.

نجفی با تاکید بر سرمایه‌گذاری در بخش ورزش دوومیدانی استان بیان داشت: اخذ ورودی المپیک توسط کاوه موسوی تنها ورزشکار استان در رشته پرتاب چکش و نیز پریناز ابراهیمی بانوی رکورددار رشته پرتاب چکش و ثبت رکورد وی نصیب استان آذربایجان‌غربی شد که این امر نشانگر توجه جدی و سرمایه‌گذاری در این ورزش است.

این مسئول از برگزاری نخستین مسابقه قهرمانی کشور در شیراز خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی‌های دقیق در این زمینه صورت گرفته تا نتایج درخشانی از این مسابقات حاصل شود و آمادگی حضور در مسابقات در رده‌های بالاتر برای استان فراهم شود.

وی یادآور شد: گرچه سطح مربی‌گری از لحاظ علمی در استان خوب است، ولی لازم است که از مربیان خارجی هم برای تعدادی از ورزشکاران استفاده شود.

این مسئول تاکید کرد: تمام ورزشکاران این رشته زیرپوشش بیمه ورزشکاری هستند و با توجه به اینکه دوومیدانی مادر سایر رشته‌ها است، شرایط و هزینه‌های تمرین پایین است، ولی باید هماهنگی‌های لازم ایجاد شود.

رئیس هیئت دوومیدانی آذربایجان‌غربی در پایان اذعان داشت: امکانات و ارائه خدمات در این رشته محدود و تعداد پیست‌ها کم است و از این رو برای همه اقشار قابل استفاده نیست.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول