اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

80 مسجد اصفهان میزبان معتکفان می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: 80 مسجد در شهرستان اصفهان آماده استقبال و پذیرایی از مهمانان خدا در مراسم معنوی اعتکاف نیمه ماه رجب هستند.

80 مسجد اصفهان میزبان معتکفان می‌شوند

محمد‌رضا صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ثبت‌نام معتکفان تا روز شنبه هفته آینده در مساجد، پایگاه‌های نماز جمعه و سازمان تبلیغات ادامه دارد و این احتمال وجود دارد که تعداد مساجد ویژه اعتکاف به 90 عدد افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در دیگر شهرهای استان اصفهان تنها مساجد جامع پذیرای معتکفان هستند، اما در شهرستان اصفهان به دلیل کثرت جمعیت با اجازه مراجع اعتکاف در مساجدی که شرایط مساجد ویژه اعتکاف را دارند، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مساجد ویژه اعتکاف دارای شرایط خاصی است، گفت: اعتکاف لازم است در مساجد جامع هر شهر برگزار شود اما مسجد جامع تنها به معنای مسجد بزرگ شهر که برای اقامه نماز جمعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیست، بلکه منظور مساجد شاخص شهرهای پر جمعیت است.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در ادامه بیان داشت: از جمله مساجد شاخص شهر اصفهان که پذیرای معتکفان هستند، مسجد امام، مسجد سید، جامع، حکیم، مسجدالغفور و موارد دیگر است و هر مسجدی که به مساجد اعتکاف اضافه شود با اجازه و استفتاء از دفتر آیت‌الله حسین مظاهری است.

وی درباره برنامه‌های مساجد برای معتکفان نیز بیان داشت: به غیر از زمان لازم برای عبادت‌های شخصی، نماز شب، خواندن دعا و قرآن برنامه‌های عمومی مانند نماز جماعت، تفسیر قرآن و برخی ادعیه و برگزاری نشست‌های درس‌های اخلاق با استفاده از کارشناسان روحانی انجام می‌شود.

صالحیان با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: این نام‌گذاری تکمیل‌ کننده نام‌گذاری سال گذشته است و در همین راستا در اعتکاف امسال تلاش می‌کنیم جهاد با نفس که همان اعتکاف است با مباحث جهاد اقتصادی توأم شود و کارشناسان در این زمینه نشست‌هایی با معتکفان برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر کشورهای منطقه، مباحث سیاسی را نیز در برنامه‌های سخنرانی مراسم اعتکاف گنجانده‌ایم و سعی کرده‌ایم در راستای بالا بردن بصیرت سیاسی معتکفان نیز قدم برداریم.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با اشاره به گرمای هوا در روزهای معنوی اعتکاف تاکید کرد: مساجدی که برای مراسم معنوی اعتکاف انتخاب شده‌اند، از نظر سرویس‌های بهداشتی، امکانات سرمایشی و وسایل پذیرایی برای افطار مجهز هستند تا معتکفان به راحتی بتوانند در این سه روز به عبادت الهی و خویشتن‌سازی بپردازند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول