اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت علوم:

ایران میزبان نشست IUSF فدراسیون ورزش‌های دانشجویی آسیا شد

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نشست IUSF فدراسیون ملی ورزش‌های دانشجویی آسیا در ایران برگزار می‌شود.

ایران میزبان نشست IUSF فدراسیون ورزش‌های دانشجویی آسیا شد

محمدحسین رضوانی امروز در حاشیه برگزاری نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی سراسر کشور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرستان آمل اظهار داشت: در سال 91 به دنبال برنامه‌هایی هستیم که از سالیان گذشته برای تحقق آن تلاش داشتیم.

وی افزود: مهم‌ترین برنامه ما در تابستان سال جاری برگزاری یازدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور است که مهم‌ترین ویژگی این رقابت بزرگ دانشجویی شرکت دانشجویان از همه بخش‌های آموزش عالی و وزارت علوم و تحقیقات است.

رضوانی با اعلام اینکه تاکنون فقدان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی در رقابت‌های ورزشی به چشم می‌آمد که با همکاری مسئولان هم‌اکنون شاهد رقابت‌های دانشجویان این بخش هستیم، افزود: المپیاد بزرگ وزارت علوم در سال جاری برگرفته از حضور دانشجویان در بخش‌های دانشگاه‌های پیام نور، روزانه، جامع علمی و کاربردی، شبانه، غیرانتفاعی و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است که امیدواریم روز به روز این فعالیت‌ها توسعه یابد و همه دانشجویان در کنار یکدیگر به ورزش و رقابت سالم مشغول شوند.

معاون طرح و توسعه اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به زمان برگزاری این المپیاد در بخش دختران و پسران بیان داشت: المپیاد دختران امسال به میزبانی دانشگاه بیرجند از 15 تیر آغاز شده و تا پنجم مرداد ماه ادامه می‌یابد و در بخش پسران نیز دانشگاه ارومیه میزبان بوده که این رقابت‌ها هم از 20 تا 29 تیر ماه برگزار می‌شود.

* ایران مرداد ماه امسال میزبان فوتسال دانشجویان دانشگاه‌های آسیا است

این مسئول با اعلام اینکه اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از 17 تا 23 مرداد ماه میزبان فوتسال دانشجویان دانشگاه‌های آسیا هستیم، از برگزاری کنگره علم و ورزش در 18 و 19 خرداد ماه و برگزاری نشست IUSF فدراسیون ملی ورزش‌های دانشجویی آسیا از 20 خرداد ماه به میزبانی کشورمان خبر داد.

رضوانی با اعلام اینکه 15 جشنواره ورزش‌های همگانی این وزارتخانه از 11 اردیبهشت تا سوم خرداد ماه به مناسبت هفته خوابگاه‌ها در دانشگاه‌های کشور برگزار شد، عنوان کرد: در مهر، آبان و آذر ماه امسال جشنواره ورزش‌های درون دانشگاهی در سطح مراکز علمی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه با جدیت به دنبال توسعه مراکز تندرستی هستیم که با هدف ارزیابی از موقعیت جسمی دانشجویان جدیدالورود و دانش‌افزایی تمام دانشجویان برای اینکه ورزش از ضروریات زندگی انسان است، یادآور شد: همچنین امسال وزارت علوم مسابقات قهرمانی ورزش‌های آبی و ساحلی را در بین دانشجویان برگزار می‌کند.

معاون طرح و توسعه اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چند درصد از افرادی که برای المپیک 2012 کسب سهمیه کردند از قشر دانشجو هستند، متذکر شد: هم‌اکنون در این زمینه آمار دقیقی ندارم، ولی اکثر افرادی که برای سفر لندن کسب سهمیه کردند از بین دانشجویان هستند.

رضوانی با اشاره به نقش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پیشبرد اهداف ورزش همگانی اذعان داشت: عمده فعالیت اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم پرداختن به ورزش همگانی است البته شرایطی فراهم کردیم و این قابلیت را داریم که هر دانشجویی وارد این مجموعه شده در پایان تحصیلات خود در یک رشته ورزشی سرآمد باشد تا بتواند در آینده نیاز خود به تحرک و فعالیت‌های جسمانی را راحت تر برآورده کند.  

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول