اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تقویت فرهنگ در ورزش

شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان قم تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم از تشکیل شورای فرهنگی این اداره کل با هدف بسط و گسترش فرهنگ در ورزش استان قم خبر داد.

شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان قم تشکیل شد

عباس جهان‌بینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان وظایف بسیار مهمی در راستای تقویت فرهنگ در ورزش استان دارد و قطعا با حمایت‌های این اداره کل اهداف خود را پیگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: از طریق فرهنگ می‌توان معنویات و امور تربیتی را در ورزش نهادینه کرد زیرا در ورزش امروز یکی از نیازهای اساسی لزوم وجود فرهنگ در کنار ورزش است و در کنار رسالت‌هایی که برای توسعه بخش‌های همگانی و قهرمانی ورزش بر عهده داریم، به فرهنگ نیز توجه ویژه داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم افزود: به همین منظور چارت تشکیلاتی شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان در قالب  کمیته برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی، کمیته اقامه نماز و مراسم‌های مذهبی، کمیته امر به معروف و نهی از منکر و کمیته عفاف و حجاب نهایی شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس از این به بعد کمیته فرهنگی و ستاد اقامه نماز با حضور مسئولان بخش‌های مرتبط در اداره کل ورزش و جوانان نقشه راه و چارچوب عملی مشخصی را برای اجرای اهداف مورد نظر شورای فرهنگی ترسیم خواهند کرد.

جهان‌بینی ابراز داشت: با اینکه رسالت ما توسعه ورزش است ولی در کنار تلاش برای جذب عموم مردم به فعالیت‌های همگانی ورزش و ایجاد فضا و بستر مناسب برای تقویت ورزش قهرمانی، رسالت دیگری را نیز بر عهده داریم که بر اساس منویات مقام معظم رهبری، معنوی کردن محیط ورزش است.

وی عنوان کرد: در سال جاری به دنبال این هستیم که برای تحقق کلام ارزشمند رهبر معظم انقلاب که فرمودند محیط ورزش باید با معنویات همراه باشد، گام‌های بلندی برداریم و بار معنوی ورزشکاران، مربیان و داوران ورزش استان را تقویت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطر نشان کرد: ما باید مربیان را پرورش دهیم که خود از نظر اخلاقی و معنوی الگوی جامعه ورزش باشند، زیرا این مربی با تبلیغ معنویات در بین ورزشکاران خود بخش مهمی از ماموریت ما را محقق می‌کند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که فرهنگ نماز در محیط‌ها و اماکن ورزشی ما نهادینه شود و ورزشکاران و متولیان ورزش ما به این باور برسند که نماز جایگاه بسیار بالایی دارد و در هنگام مسابقات ورزشی نماز را در اولویت قرار دهند.

جهان‌بینی با بیان اینکه در انتصاب مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف ورزش استان از این به بعد رویکرد معنوی را در اولویت قرار خواهد داشت بیان کرد: تمام اهداف شورای فرهنگی باید در مسیر توسعه و گسترش اخلاق، گذشت و معنویت در ورزش باشد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول