اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

سیاست ورزش و جوانان تمرکززدایی برگزاری مسابقات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: تمرکززدایی از مرکز استان و بردن مسابقات به سطح شهرستان‌ها سیاست اصلی و راهبردی اداره کل ورزش و جوانان است.

سیاست ورزش و جوانان تمرکززدایی برگزاری مسابقات است

احد پازاج امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با این عمل شهرستان‌های ما نیز از حیث فضاها و اماکن ورزش و ورزشکاران ارتقای قابل ملاحظه‌ای خواهند یافت.

وی فعالیت واحد آموزش و پژوهش در اداره کل ورزش و جوانان را یادآور شد و گفت: راه‌اندازی هسته تحقیقات با استفاده از ظرفیت تحصیل‌کردگان تربیت بدنی، تجهیز و تکمیل کتابخانه‌های اختصاصی تربیت بدنی، برگزاری کلاس‌های ارتقای مربیگری به منظور به روز نمودن اطلاعات و دانش مربیان، تشکیل اتاق فکر برای بهره‌مندی از نظرات اساتید رشته‌های تربیت بدنی، تشکیل کمیته استعدادیابی برای انتخاب افراد مستعد در رشته‌های مختلف ورزشی، فعال نمودن پایگاه‌های بخش قهرمانی و اجرای برنامه‌های مورد نظر از جمله وظایف و مسئولیت‌های این واحد تعریف شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از فعال شدن پایگاه‌های قهرمانی و تکمیل آنها خبر داد و افزود: فاز دو پایگاه قهرمانی را نیز در سالن 6 هزار نفری رضا‌زاده تجهیز خواهیم کرد و از این پس قهرمانان ما بدون سنجش فعالیت‌ها و استعدادها از استان خارج نخواهد شد.

پازاج حوزه ورزش همگانی و تفریحات سالم را نیز یکی دیگر از واحدهای فعال این اداره کل خواند و یادآور شد:‌ ترغیب افراد جامعه به استفاده از تفریحات سالم، برگزاری ورزش‌های صبحگاهی در پارک‌ها، سالن‌ها و محلات، توجه ویژه به ورزش آماتور و بستر‌سازی در راستای جذب افراد جامعه به این ورزش، تقویت ورزش قهرمانی، نهادینه کردن ورزش همگانی در زندگی روز‌مره خانواده‌ها با هدف تامین و حفظ سلامتی افراد جامعه و ... را از اهم فعالیت‌های این واحد برشمرد.

این مسئول استفاده از مربیان مجرب در رشته‌های مختلف ورزشی و پرداخت حقوق مکفی به آنان را سبب افزایش زمینه‌های ورزش قهرمانی در استان اردبیل اعلام کرد و گفت:‌ ما در اردبیل کمتر مربی سازنده داریم که امیدوارم با حمایت از قشر عظیم مربیان بتوانیم بستر ورزش قهرمانی را به صورت علمی در استان فراهم کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل فراهم کردن امکانات، وسایل و تجهیزات لازم برای فعالیت موثر رشته‌های مختلف ورزشی را یادآور شد و به خبرنگار فارس بیان داشت: ما بر این امر واقفیم که کمبود تجهیزات و امکانات در هیئت‌های ورزشی وجود دارد اما از هیئت‌ها خواسته‌ایم با استفاده از امکانات یکدیگر کمبود امکانات را از این طریق حل کنند.

پازاج با اشاره به تعامل و ارتباط تنگاتنگ با دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد:‌ نظارت بر فعالیت‌ها و عملکرد تربیت بدنی، ارگان‌ها، نهاد‌ها و سازمان‌ها در شهرستان‌ها را عهده‌دار هستیم اما ارتباط تنگاتنگ ما با آموزش و پرورش می‌تواند به تقویت ورزش قهرمانی بینجامد.

وی ابراز داشت: قهرمانان ما همه از آموزش و پرورش خارج شده‌اند و اگر بخواهیم ورزش قهرمانی داشته باشیم باید خود را با استعدادها و ظرفیت‌های آموزش و پرورش هماهنگ کنیم تا به این مهم دست یابیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل تصریح کرد:‌ مهمترین دستگاهی که می‌تواند ما را در تقویت ابعاد مختلف ورزشی یاری کند آموزش و پرورش است و از این ظرفیت نباید غافل شویم.

پازاج توجه ویژه به ورزش روستایی و گسترش رشته‌های این ورزش را نیز یادآور شد و افزود:‌ علاوه بر آن تعامل و ارتباط ورزش ما با کشورهای همجوار برای تقویت و پیشبرد ورزش قهرمانی بسیار موثر است.

این مسئول اولویت‌بندی رشته‌های ورزشی بر اساس استعداد‌های ذاتی و موقعیت جغرافیایی استان را یادآور شد و عنوان کرد:‌ تلاش ما این است تا سرمایه‌گذاری خود را در ورزش‌های اولویت‌ دار به ویژه کشتی و وزنه‌برداری انجام دهیم چرا که ظرفیت ما در این رشته‌ها جهانی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل استفاده موثر از ظرفیت‌های سالن‌های موجود برای دختران و پسران، احداث سالن‌های اختصاصی برای رشته‌های ورزشی پر‌ظرفیت، تکمیل سالن‌ها و اماکن ورزشی نیمه تمام، پیش بینی و برآورد اعتبارات لازم برای تکمیل و احداث فضاها و سالن‌های ورزشی و احداث فضاها و سالن‌های اختصاصی برای فعالیت‌‌های جسمانی بانوان را از مهم‌ترین اولویت واحد اماکن ورزشی اعلام کرد.

پازاج در پایان سخنان خود به تعهد اشتغال 400 نفری اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و به خبرنگار فارس اظهار داشت:‌ از طریق ماده 88 در صددیم تا این امر تحقق یابد و 400 نفر را وارد چرخه فعالیت در اداره کل ورزش و جوانان کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول