اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خبری اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان مطرح شد

ورزشگاه نقش جهان پاشنه آشیل دولت در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: استاندار اصفهان در گفت‌وگو با رئیس جمهور، ورزشگاه نقش‌جهان را پاشنه آشیل دولت دهم در اصفهان دانسته و رئیس جمهور نیز برای تکمیل هر چه زودتر این ورزشگاه قول مساعد داده است.

ورزشگاه نقش جهان پاشنه آشیل دولت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رشید خدابخش امروز در نشستی خبری که در تالار افتخارات اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان برگزار شد، به ناتمام ماندن پروژه ورزشگاه نقش‌جهان اشاره و اظهار کرد: تا سال 84 برای این پروژه امکان استفاده از عوارض استان وجود داشت و در این مدت نیز فاز یک به بهره‌برداری رسید اما از سال 84 به بعد، پس از تجمیع عوارض، بودجه‌ای از ردیف ملی برای این ورزشگاه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: طولانی شدن روند تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان، مدیریت استان را بر آن داشت تا با انتقال مدیریت ورزشگاه به استان از منابع استانی برای تکمیل پروژه استفاده کرده تا هر چه زودتر این ورزشگاه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه برای فصل مشترک انتقال مدیریت از یک دستگاه به دستگاه دیگر باید پروژه تعطیل می‌شد، تاکید کرد: در صورت جلسه سعیدلو با استاندار اصفهان تسویه‌حساب با پیمانکار بود، اما یک سری مسائل جانبی در این میان وجود داشت.

وی ادامه داد: در سفر وزیر ورزش به اصفهان با نظر وی به دلیل اینکه پروژه بیش از این تعطیل نماند، بحث انتقال منتفی و مقرر شد پروژه هم‌چنان زیر نظر شرکت توسعه به فعالیت خود ادامه دهد که خوش‌بختانه پیمانکار جدید از طریق مناقصه مشخص شده و عملیات اجرایی آغاز شده است.

*مهنام مشاور است نه سخنگو

خدابخش در واکنش به اظهارات اخیر مشاور استاندار اصفهان اظهار داشت: شخصیت حقیقی مهنام برای من دوست داشتنی است و از نظر حقوقی نیز وی می‌تواند مشاور خوبی برای استاندار اصفهان باشد، اما وی سخن‌گوی استاندار نیست و باید مشاوره بدهد.

وی ادامه داد: زمانی که مدیرکل تربیت‌بدنی استان فارس بودم، تماس‌های بسیاری برای مدیرکلی اصفهان انجام شد که همه را منوط به توافق استاندار اصفهان و رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی کردم و پس از توافق دوجانبه به اصفهان آمدم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: کنار رفتن من از سمت مدیرکلی نیز در گرو توافق استاندار اصفهان با وزیر ورزش است و زمان رفتن یا ادامه فعالیت من را این دو مشخص می‌کنند.

وی با بیان اینکه در پنج استان سابقه مدیرکلی دارم، تصریح کرد: از 22 سال خدمتم در سازمان ورزش، 20 سال در استان‌ها سپری شده و پس از دو سال فعالیت ستادی به این نتیجه رسیدم که برای فعالیت در استان‌ها متخصص هستم زیرا اعتقاد دارم شکل فعالیت در استان‌هایی که بوده‌ام تغییر می‌کند.

*برنامه‌محوری سرفصل اداره‌کل

خدابخش با بیان اینکه در طول دو سال گذشته تفکر برنامه‌محوری در ورزش اصفهان حاکم شده است، تصریح کرد: در این مدت تعامل خوبی بین رسانه‌ها، صنعت و حوزه علمیه با ورزش ایجاد و مسجدمحوری نیز انجام شد.

وی با اشاره به جلسه‌هایی که با مدیران باشگاه‌ها داشته است، بیان داشت: اگر پیش‌تر تعامل‌های صحیحی انجام شده بود، امروز نباید باشگاه سپاهان که سالانه چندین میلیون صرف ورزش حرفه‌ای کرده است، ورزشگاه اختصاصی نداشته باشد.

*پست جدید معاون جوانان و امور فرهنگی

به گزارش فارس، در ادامه معاون جوانان و امور فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه بعد از ادغام سازمان جوانان و تربیت‌بدنی مأموریت این حوزه در مقابل جامعه شامل دو محور موضوعی و قشری شده است، اظهار داشت: باید به دنبال شاخص‌هایی باشیم که با در نظر گرفتن محوریت جوانان موضوعات ورزشی را نیز دنبال کنیم.

محسن سالاری افزود: پست معاون جوانان و امور فرهنگی پست تازه‌ای است که بعد از ادغام سازمان جوانان و تربیت‌بدنی در ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما شناسایی شاخص‌ها و موضوعات مربوط به جوانان با در نظر گرفتن محوریت ورزش است، تاکید کرد: در برنامه راهبردی ورزش پنج موضوع را در نظر گرفته‌ایم که در برنامه جدید توجه بیشتری به سه موضوع ارتقای سطح سلامت و نشاط اجتماعی، ترویج ارزش اسلامی ایرانی و ارتقای سهم استان در عزت و اقتدار ملی است.

* برگزاری پنج نشست خبری در زمان مدیرکلی خدابخش

به گزارش فارس، معاون توسعه منابع و سرمایه اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه تیم جدید اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان از زمان روی کار آمدن تاکنون پنج نشست خبری برگزار کرده است، افزود: در فضایی که بیشتر مدیران ما از پاسخ‌دهی و حضور در نشست‌های خبری طفره می‌روند، اداره‌کل ورزش و جوانان در طی این دو سال با توجه به مناسبت‌هایی اقدام به گردهمایی اهالی رسانه استان کرده تا در فضایی سالم و مطبوعاتی به ارائه گزارش و عملکرد خود بپردازد.

علیرضا غیور با اشاره به اینکه در بخش توسعه منابع و سرمایه سه موضوع مهم وجود دارد، اظهار داشت: به عنوان نمونه در بخش استخدامی و تأمین نیروهای متخصص در طی این مدت آماری داشته‌ایم که قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست و ما از تمام سهمیه خود برای استخدام نیرو استفاده کردیم.

وی با اشاره به امکانی که اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در اختیار دارد، تاکید کرد: در سال‌های گذشته این اماکن بیشتر از طریق مزایده در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گرفت تا درآمدزایی شود اما در طی این دو سال برای رفع دغدغه فکری و مشکل‌های هیئت‌ها در راستای توسعه و سرمایه گذاری برای تربیت ورزشکاران و نیز برگزاری مسابقات تلاش کردیم تا حد امکان این اماکن را در اختیار هیئت‌ها قرار دهیم.

*تیم‌داری بخش خصوصی در وزنه‌برداری و دو و میدانی

معاون امور توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست از مذاکرات با دو باشگاه خصوصی و تیم‌داری آنها در رشته‌های وزنه‌برداری و دو و میدانی خبر داد.

افشین ملایی با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی به عنوان فرصتی برای ورزش اصفهان قلمداد می‌شوند، تصریح کرد: با روند خصوصی شدن مشکلاتی پیش می‌آید که مشکلات باشگاه ذوب‌آهن که در حال گذار از مدیریت دولتی به سمت خصوصی است از جمله آنهاست.

وی با اشاره به اینکه شاخص بیمه شدگان ورزشی در استان اصفهان نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است، گفت: برای جواب دادن به این پرسش که چرا مردم ورزش نمی‌کنند، باید برنامه‌ریزی کرد اما گران بودن ورزش و عدم دسترسی آسان به خدمات ورزشی می‌تواند از جمله این عوامل باشد.

در پایان این نشست، معاون امور بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر ارتباط برگزاری این نشست خبری با حاشیه‌های اخیر ورزش اصفهان تاکید کرد: از روز شنبه هفته گذشته برای برگزاری این نشست برنامه‌ریزی کرده بودیم تا عملکرد دو ساله این اداره را به اطلاع اصحاب رسانه برسانیم، اما حاشیه‌های اخیر نیز چندان بی‌ربط نبود.

صدیقه کعبی‌زاده با اشاره به تعامل رسانه‌ها با اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان بیان داشت: رسانه‌ها می‌توانند در مسیر فرهنگ‌سازی در ورزش یاریگر ما باشند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول