اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

عسل چهارمحال و بختیاری به کشورهای اروپایی صادر می‎شود

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از صادرات عسل تولیدی این استان به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس خبر داد.

عسل چهارمحال و بختیاری به کشورهای اروپایی صادر می‎شود

برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال گذشته هزار تن عسل در این استان تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 40 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه عسل تولیدی در این استان به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‎‏شود، گفت: هم‌اکنون بیش از هزار و 260 نفر در زمینه تولید عسل در این استان مشغول به فعالیت هستند.

هیبتیان این استان را یکی از استان‌های مستعد پرورش زنبور عسل در کشور دانست و افزود: وجود بیش از هزار و 400 گونه گیاهی که 400 گونه آن دارویی شناسایی شده، این استان را به عنوان پایلوت گیاهان دارویی در کشور معرفی کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، کیفیت، ارزش غذایی و دارویی عسل تولید شده در استان را عالی توصیف کرد و بیان داشت: به دلیل اینکه چهار‌محال و بختیاری استان پایلوت گیاهان دارویی است و از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است، عسل با طعم، ارزش غذایی و دارویی عالی تولید می‌کند.

وی تصریح کرد: شناساندن جایگاه واقعی زنبور عسل در افزایش کمی و کیفی انواع محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست از طریق گرده‌افشانی، توجه به اصلاح‌ نژاد زنبور عسل در راستای افزایش تولید و کاهش هزینه‌های آن از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی این بخش در سال‌جاری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول