اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد

اختصاص هزار میلیارد ریال به بزرگراه عسلویه پارسیان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از اختصاص هزار میلیارد ریال به طرح احداث بزرگراه بندر عسلویه به بندر پارسیان و بهره‌برداری از 30 هزار واحد مسکونی طی سال ‌جاری در هرمزگان خبر داد.

اختصاص هزار میلیارد ریال به بزرگراه عسلویه پارسیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در نشست تشریح مصوبات سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان هرمزگان، از اختصاص 300 میلیارد ریال به پروژه محور جاسک کنارک، 100 میلیارد ریال به محور بندرعباس رودان، 75 میلیارد ریال برای تکمیل پل‌های حسن‌لنگی و جلابی خبر داد.

وی در ادامه به تشریح جزییات مصوبات پرداخت و افزود: تکمیل زیر ساخت‌های مسکن مهر واقع در شهرک پیامبر اعظم(ص) با اختصاص 80 میلیارد ریال، انجام مناقصه و عملیاتی شدن 25 کیلومتر آزادراه منتهی به بندر شهید رجایی، تخصیص هزار میلیارد ریال به بزرگراه محور عسلویه، پارسیان در پنج قطعه به طول 120 کیلومتر که 50 درصد اعتبار آن توسط وزارت نفت و 50 درصد نیز از محل اعتبارات مهر ماندگار تامین می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: تخصیص 40 میلیارد ریال به پروژه 25 کیلومتری سه راهی رودان ـ میناب، تکمیل 10 کیلومتر از آخرین قطعه بزرگراه بندرعباس سیرجان در حوزه استان هرمزگان، تقویت سیستم روشنایی و پروژه‌های روشنایی مرتبط با دو تونل 17 شهریور و راهدار فداکار، تخصیص 50 میلیارد ریال به پایانه بار بندرعباس و اختصاص 60 میلیارد ریال به کمربندی بندرلنگه و هم‌چنین محور بندرلنگه خمیر، از دیگر مصوبات این سفر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سفر وزیر تحولات قابل توجهی را نیز در بخش مسکن استان ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر در شهرهای پارسیان و میناب، احداث 12 واحد آموزشی در سایت‌های مسکن مهر، اضافه شدن سه باب مسجد به 11 مسجد مصوبه قبلی در مسکن مهر با تخصیص 5 میلیارد ریال، تخصیص 60 میلیارد ریال به طرح فضای سبز شهرک پیامبر اعظم در بندرعباس و همچنین شش مصوبه در خصوص رفع مشکلات و موانع مسکن مهر از دیگر دستاوردهایی است که در سفر وزیر بر تحقق آن تعهد و تاکید شده است.

به گفته زندیه‌وکیلی، از اهم تاثیرات مصوبات در حوزه مسکن می‌توان به تخصیص تسهیلات 30 میلیونی مسکن مهر در استان به عنوان نخستین استان بهره‌مند از این طرح نام برد.

وی ادامه داد: با این رویکرد 30 هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول