اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

اردبیل صاحب انجمن علمی عسل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل از تشکیل انجمن علمی عسل برای اولین بار در کشور در شهر اردبیل خبر داد.

اردبیل صاحب انجمن علمی عسل می‌شود

حسین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: همان‌طوری که خراسان در معرفی زعفران و رفسنجان در معرفی پسته به صورت محصول جهانی موفق عمل کرده است ما نیز مجوز راه‌اندازی انجمن علمی عسل کشور را در اردبیل گرفته‌ایم که روز پنج‌شنبه طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی این انجمن فعالیت خود را در اتاق بازرگانی آغاز می‌کند.

وی در ادامه خواستار شد شورای شهر و کمیسیون فرهنگی اردبیل در حرکتی نمادین و بسیار تاثیر‌گذار یکی از پارک‌ها و خیابان‌های شهر اردبیل را به نام عسل نامگذاری کنند.

* راه‌اندازی سر‌کنسولگری ترکیه در اردبیل ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت گسترش روز‌افزون روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی با کشور ترکیه اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر نیز سطح روابط ما با کشور ترکیه رو به گسترش است به طوری که صادرات ما به این کشور از تراز مثبت برخوردار است.

پیر‌موذن یادآور شد: در این بین ما شهر بورسا را به دلیل قرابت و نزدیکی به شهر سرعین استان اردبیل که دارای آب‌های گرم مختلف است انتخاب کردیم و آماده هستیم در سفر قریب‌الوقوع به بورسا نماینده‌ای از شورا و شهرداری نیز همراه ما باشد تا بهتر و بیشتر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری‌ از لحاظ اقتصادی، عمرانی و جذب بخش خصوصی برای بهره‌مندی از این فرصت را مهیا شده ببینیم.

وی با بیان اینکه شهرهای مختلف در اعلام خواهر‌خواندگی از استان اردبیل پیشرو هستند، افزود:‌ مسئولان اصفهان در یک فرصت پیش آمده با تبریز خواهر‌خوانده شدند و تبریز نیز با ازمیر خواهر‌خوانده شده است و ما امیدواریم اردبیل نیز با چهارمین شهر بزرگ ترکیه بتواند خواهر‌خوانده واقعی شود.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ابراز داشت: در این موضوع دو بحث مجزا وجود دارد به طوری که نباید آمیختگی موضوع مطرح باشد چرا که توافق اولیه و انجام توافقات نهایی متفاوت است و ما به هیچ عنوان برنامه‌ها و اعمال سیاست اقتصادی خود را در این کار دخیل ندانسته و با زور و فشار نمی‌خواهیم چنین طرح و پیشنهادی مورد تصویب شورا قرار گیرد.

پیر‌موذن از این شهر به عنوان شهر صنعتی، توریستی و با قابلیت اقتصادی و توانمندی جذب توریسم داخلی و خارجی یاد کرد و گفت: این شهر با داشتن یک‌میلیون نفر جمعیت بسیار علاقمند است تا در توسعه روابط با اردبیل پیشگام حرکت کند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول