اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

پیام شهدا دفاع از دین خدا زیر چتر ولایت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: شهدا امروز این پیام را به ما می‌دهند که در زیر چتر ولایت از دین خدا دفاع کنیم، عقب‌نشینی نکنیم و سستی به خود راه ندهیم.

پیام شهدا دفاع از دین خدا زیر چتر ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی صبح امروز در مراسم استقبال و بدرقه 96 شهید گمنام در خرم‌آباد گفت: شهدا درس اخلاص به ما می‌دهند و خون این شهدای والا مقام نتایج گران‌بهایی داشته است.

وی افزود: حاکمیت اسلام، تثبیت نظام و بیداری اسلامی نتیجه خون شهدا است و این معرفت و بصیرتی که ملت بزرگ ایران اسلامی پیدا کرده است، در سایه شهادت و جهاد در راه خدا است.

میرعمادی ادامه داد: امروز وظیفه ما این است که قدر شهدا را بدانیم، زیرا شهدا سرمایه‌های معنوی انقلاب اسلامی ایران هستند که به عنوان گنجینه عظیمی می‌توانیم از آنها بهره‌گیری کنیم.

وی تصریح کرد: عبور کاروان شهدای گمنام حیات دوباره به کالبد جامعه ما بخشید، دل‌ها را نورانی و جامعه را زنده کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امام صادق(ع) فرمود، هر کس پیامبر و هر کس امام حسین(ع) و هر کس شهدا را زیارت کند، خداوند متعال یک حج مقبول همراه با رسول خدا برای او منظور می‌کند.

میرعمادی در فضیلت زیارت شهدا، افزود:‌ در ماه رجب کسانی که به زیارت شهدای گمنام نائل آمده‌اند عمره رجبیه را به جا آورده‌اند و خداوند صواب حج مقبول همراه با رسول خدا را به آنان عنایت کرده است.

وی اظهار داشت: وجود شهدا مایه خیر و برکت است و ما آمده‌ایم در کنار شهدای گمنام جان تازه‌ایی بگیریم و رفتارمان را رفتار شهدا قرار دهیم.

میرعمادی با بیان اینکه رفتار شهدا اعلام موضع روحی و فکری با شهیدان است، گفت: زیارت شهدا اعلام بیعت و تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس این شهیدان است و آثار تربیتی، اخلاقی و اجتماعی به جای می‌گذارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: هیچ مکتبی به اندازه مکتب شهدا سازنده نیست و مکتب آنها مکتب تربیت و عشق و مکتب ایثار و گذشت است.

وی با بیان اینکه شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند، اظهار داشت:‌ آیا رفتار ما مطابق با آنچه که شهدا انتظار دارند هست یا نیست و آیا فکر و اندیشه و اعتقادات دینی ما با شهدا هماهنگ است؟

میرعمادی تصریح کرد: امروز کاروان شهدا با ما سخن می‌گوید و سخنشان این است که شما بعد از ما چه کردید و آیا رسالتی که به دوش شما بوده را انجام دادید؟

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ولایت‌مداری و تبرّی از آنچه که شهدا از آنها تبرّی جسته‌اند را دو نکته مهم در زیارت شهدا عنوان کرد و گفت: در حقیقت هدف از زیارت شهدا بصیرت‌بخشی و ولایت‌پذیری است.

وی افزود: شهدا امروز این پیام را به ما می‌دهند که در زیر چتر ولایت از دین خدا دفاع کنیم، عقب‌نشینی نکنیم و سستی به خود راه ندهیم و ایستادگی کنیم و در برابر دشمنان خدا و در برابر جبهه طاغوت و جبهه کفر مقاومت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: باید توجه کنیم که شهدا در اوج معرفت و بصیرت بودند و درس شهدا درس معرفت و بصیرت است و گویا خداوند متعال این چنین مقدر کرده است که بدن‌های مطهر بعضی از شهدا در جبهه‌های جنگ بماند و هر گاه که جامعه دچار رکود، رخوت و سستی شده است بدن‌های مطهرشان پیدا شود و در شهرها عبور داده شود، تا اینکه آن معنویت برخاسته از شهادت دوباره در شهرها زنده و آن روحیه و اخلاص شهدا دوباره زنده شود.

وی افزود: شهدا مایه بصیرت ما هستند و باید هوشیار باشیم که در مسیر ولایت ثابت قدم بمانیم، چرا که راه نجات و سعادت و خوش‌بختی در همین مسیر است.

میرعمادی گفت: گر چه جوانان امروز ما دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند، اما با شهیدان گمنام پیمان می‌بندند که راهشان را برای همیشه ادامه دهند و پرچم این عزیزان را به زمین نگذارند و به ندای رهبرشان لبیک بگویند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه شهدا آینده درخشان اسلام را بشارت می‌دهند، تصریح کرد: شهدا یأس و ناامیدی را از جامعه می‌زدایند و امید تازه‌ای به جامعه می‌بخشند.

وی ادامه داد: مبادا روزی فرا رسد که این شهدا به ما بگویند شما رسالت خود را انجام نداده‌اید و مبادا آن ارزش‌هایی که این شهدا خون خود را به خاطر آنها تقدیم کرده‌اند رنگ ببازند و مبادا آنچه را که شهدا بر محوریت آن قدم برداشته‌اند امروز کم‌رنگ شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: وصیت شهدا این است که دست از امام و رهبرتان برندارید و ما باید این وصیت شهدا را پایبند باشیم و میثاق ببندیم.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول