اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان:

ترویج اهداف شهدا مسیر مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ترویج و گسترش اهداف و آموزه‌های شهدا در جامعه بهترین راه مقابله با هجمه‌های نرم و فکری دشمنان است.

ترویج اهداف شهدا مسیر مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام محسن حیدریان صبح امروز در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو و 540 شهیده کردستان در سنندج، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج اهداف و آموزه‌های دینی و انسان‌ساز آنان در جامعه را ضروری دانست.

وی تصریح کرد: نهادینه کردن آموزه‌ها و اهداف شهدای انقلاب جامعه را در مقابل هجمه‌های فکری دشمنان بیمه خواهد کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان به نقش زنان در توسعه و پیشبرد اهداف هر جامعه‌ای اشاره و تصریح کرد: زنان ایران اسلامی علاوه بر حضور موثر در عرصه‌های اجتماعی کشور، در دوران جنگ تحمیلی در سنگر دفاع از ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی نقش بی‌‌بدیلی ایفا کردند.

به گفته وی، استان کردستان در زمان جنگ تحمیلی و حتی قبل از آن بیش از 5 هزار و 400 شهید را در راستای حفظ ارزش‌های این نظام مقدس الهی تقدیم کرد که 540 نفر آن از جامعه زنان بودند.

شهادت 71 زن کرد به دست گروهک‌های ضدانقلاب

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: 71 نفر از زنان شهیده استان ناجوانمردانه به دست گروهک‌های منافق و با بدترین و دردناک‌ترین روش‌ها به شهادت رسیده‌اند.

به گفته حجت‌الاسلام حیدریان، این شیرزنان الگوی کامل ایثار، از خودگذشتگی و ایمان هستند که باید با ترویج افکار و آموزه‌های آنان در میان زنان به‌ویژه دختران جوان در تقویت باورهای جامعه‌ساز در کشور گام برداریم.

وی از زنان شهیده‌ کردستان به‌عنوان مظلوم‌ترین شهیده‌های کشور نام برد و افزود: تعداد زیادی از این شهدا در اوایل انقلاب به جرم دفاع از ارزش‌های اسلامی به بدترین شکل ممکن شکنجه و جلوی چشمان کودکانشان شهید می‌شدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: بسیاری از آنان هنگامی که گروهک‌های ضد انقلاب برای شهید کردن روحانیون که از مدافعین واقعی انقلاب بودند، به منازلشان می‌ریختند خود را سپر بلای شوهرانشان می‌کردند و خون پاکشان را فدای ارزش‌های این نظام الهی کردند.

به گفته وی، زنان شهیدی که در دوران جنگ تحمیلی در اثر بمباران‌ها و حمله‌های ددمنشانه رژیم بعث عراق به شهرهای ایران مظلومانه به شهادت رسیدند، همه و همه بیانگر مظلومیت شهدای زن این مرز و بوم است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان بر نامگذاری یکی از میادین اصلی مرکز استان به نام شهیده فاتحی‌کرجو تاکید کرد و گفت: چاپ زندگینامه و نحوه شهادت این شهیده در قالب کتابچه‌ها و بروشورها تا زمان برگزاری یادواره باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حیدریان در پایان همچنین چاپ مقالات برتر ارائه شده در این کنگره ملی را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با انجام کارهای اساسی و ماندگار بازخورد این کنگره را به بیشترین حد برسانیم.

شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در چهارمین روز از تیرماه سال 1344 در شهر سنندج متولد شد و با شروع حرکت‌های انقلابی مردم، به سیل خروشان انقلابیون پیوست و با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات ضدطاغوت در جرگه دختران مبارز کردستان قرار گرفت.

این شهیده بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع درگیری‌های ضدانقلاب در مناطق کردستان، همکاری‌اش را با نیروهای ارتش و سپاه آغاز کرد.

فاتحی‌کرجو اوایل زمستان سال 1360 به شدت بیمار شد و به درمانگاهی در میدان مرکزی شهر سنندج مراجعه کرد که به‌دست نیروهای ضدانقلاب اسیر شد و 11 ماه توسط ضدانقلاب شکنجه شد، موهای سرش را تراشیده و ناخن دست و پایش را کشیدند تا به امام‌خمینی(ره) توهین کند اما او شهادت را به زندگی با ذلت ترجیح داد.

شهیده فاتحی‌کرجو در حالی که 16 سال بیشتر نداشت توسط ضدانقلاب زنده به گور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول