اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید استان سمنان:

رعایت حجاب صیانت از خون شهدا است/ حجاب خون بهای شهیدان است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: در برهه کنونی لازم است تا بانوان ایرانی با رعایت حجاب، از خون شهیدان صیانت کنند .

رعایت حجاب صیانت از خون شهدا است/ حجاب خون بهای شهیدان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام حسن فریدون صبح امروز در یادواره شهدای سمنان که در مسجدالرضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مجاهد فی سبیل‏الله در قرآن اجر عظیمی دارد، ولی رعایت حجاب و عفاف در بانوان اجرش نسبت به مجاهد فی سبیل‏الله بالاتر است، زیرا بانوان با عفت خود خون شهیدان را پایمال نمی‏کنند.

وی افزود: شهدا امروز از کسانی که می‏خواهند با آنان هم‏قطار باشند، درخواست دارند که عفت و پاکدامنی خود را در جامعه حفظ و آن را ترویج کنند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‏های ظهور امام زمان(عج) این است که دین در بین توده‏های عقب ‏افتاده جلوه می‏کند، زیرا انسان به دنبال نفس و حکومت طاغوت می‏رود و نه حکومت خدا و این ثابت شده است.

فریدون اظهار داشت: انسان 2 ویژگی دارد که یک ویژگی، مادی و جسمی و ویژگی دیگر، معنوی و روحی است و در ویژگی مادی به نوعی مرکز آرامش مادی و غذای جسم در حقیقت خاک است.

وی تصریح کرد: در ویژگی معنوی، مرکز آرامش و غذای روح، یاد خداست؛ همان‏طور که در قرآن بیان شده است که "الا بذکر الله تطمئن ‌القلوب" با یاد خدا انسان آرامش می‏گیرد.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان نیز با اشاره به روزهای ماه رجب و مناسبت‏های آن اظهار داشت: امام باقر(ع) در زمان انقراض امویان و روی کار آمدن عباسیان به خصوص بعد از حادثه خونین کربلا با اقدامات فرهنگی خود، چهره ننگین بنی‏امیه را سیاه کرد.

شیما شهرزاد گفت: با پدیدار شدن مشاجرات سیاسی بر سر حکومت مسلمین و نزاع‏های قومی بین امویان و عباسیان، مسیر تبلیغ اسلام ناب برای آن حضرت در مدت کوتاهی هموار شد.

وی ادامه داد: به سبب عملکرد سخیف و خفقان دوران بنی‏امیه، نفرت مردم از اعمال و کردار امویان زیاد شد و عده‏ زیادی به سوی اهل‌بیت(ع) هدایت شدند و حقانیت آل علی(ع) بر آنها آشکار شد.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان تصریح کرد: به دلایل متعددی از جمله شکست‏های سابق و خفقان فراوان و کمبود حماسه‏آفرینان، قیام با شمشیر توسط شیعه در این زمان ممکن نبود.

وی افزود: بنابراین، امام باقر(ع) با ارائه هزاران حدیث به توضیح و تبیین معارف اسلامی، قرآنی، فقهی و تفسیری پرداختند و گنجینه بسیار مهمی در دسترس مردم و دانشمندان قرار گرفت. 

شهرزاد بیان داشت: تمام تلاش امام باقر(ع) صرف مبارزه فرهنگی و تبیین و تدوین سنت نبوی و اسلام ناب محمدی(ص) شد.

وی تصریح کرد: از آنجا که وجود امام باقر(ع) با آن هدایت‏ها و معنویات وجودی ضد حکومت بود و همواره بنی‏امیه از آل علی(ع) و اهل‌بیت پیامبر(ص) خوف داشتند، درصدد اذیت و آزار حضرت برمی‏آمدند.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان تأکید کرد: ائمه معصومین(ع) هیچ‏ گاه از اهمیت و تکلیف قیام و انقلاب علیه ظلم و ستم اموی غافل نبودند.

وی با تشریح شیوه‏های فرهنگی امام باقر(ع) گفت: مهم‏ترین نکته‏ای که سیره‏ امام را برجسته می‏سازد، نشر فرهنگ اصیل و تأسیس مکتب جعفری از طریق تدریس و تربیت و گفت‏وگو با صاحبان خرد و اندیشه‏های گوناگون است.

مسئول فرهنگی بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان ادامه داد: نقش امام باقر(ع) در تربیت شاگردان مکتب شیعه و در ترویج علم و تربیت شاگردان شیعی بی‏بدیل و ماندگار است.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول