اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو:

شهیده فاتحی‌کرجو مصداق بارز مظلومیت شهدای کردستان است

خبرگزاری فارس: دبیر کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو از شهدای زن این استان به‌عنوان مظلوم‌ترین شهدا در سطح کشور نام برد و گفت: فاتحی‌کرجو مصداق بارز مظلومیت شهدای کردستان است.

شهیده فاتحی‌کرجو مصداق بارز مظلومیت شهدای کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در چهارمین روز از تیر‌ ماه سال 1344 در شهر سنندج متولد شد و با شروع حرکت‌های انقلابی مردم، به سیل خروشان انقلابیون پیوست و با شرکت در راهپیمایی‌ها و تظاهرات ضدطاغوت در جرگه دختران مبارز کردستان قرار گرفت.

این شهیده بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع درگیری‌های ضدانقلاب در مناطق کردستان، همکاری‌اش را با نیروهای ارتش و سپاه آغاز کرد.

فاتحی‌کرجو اوایل زمستان سال 1360 به شدت بیمار شد و به درمانگاهی در میدان مرکزی شهر سنندج مراجعه کرد که به‌دست نیروهای ضدانقلاب اسیر شد و 11 ماه توسط ضدانقلاب شکنجه شد، موهای سرش را تراشیده و ناخن دست و پایش را کشیدند تا به امام‌خمینی(ره) توهین کند اما او شهادت را به زندگی با‌ ذلت ترجیح داد.

شهیده  فاتحی‌کرجو در حالی که 16 سال بیشتر نداشت توسط گروه ضدانقلاب زنده به گور شد و به شهادت رسید.

دبیر کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو  صبح امروز در نخستین جلسه هماهنگی برگزاری گنگره ملی این شهیده والامقام و 540 شهیده کردستان در سنندج به نقش زنان در پیروزی و دفاع از انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: زنان ایران اسلامی علاوه بر کمک در عرصه‌های اجتماعی کشور، در دوران جنگ تحمیلی نیز در سنگر دفاع از ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی کشور نقش بی‌بدیل و چشمگیری ایفا کردند.

به گفته وی، تقدیم هزاران شهیده زن در طول هشت سال جنگ تحمیلی نشانگر حضور فعال و تاثیرگذار این قشر در دفاع از نظام مقدس الهی است.

دبیر کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو خاطرنشان کرد: زنان شجاع آن دوران حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و از خودگذشتگی را به فرزندان و همسران خود آموختند.

منصوری از زنان شهیده به‌عنوان اسطوره‌های بزرگ ایثار و شجاعت نام برد و افزود: شهدای زن آینه تمام‌نمای ایثار و از خودگذشتگی هستند و با تقدیم خون پاکشان این مهم را به جهانیان ثابت کردند.

وی تصریح کرد: زنان شهیده ایران اسلامی با تبعیت و الگوگیری از زنان شهیده زمان صدر اسلام با جدیت و شجاعت تمام همراه و همگام با مردان غیور این مرز و بوم راه نفوذ دشمنان را سد و دستان پلید آنان را از ارزش‌های این نظام الهی کوتاه کردند.

دبیر کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو آمار بالای شهدای زن کردستان نسبت به میانگین کشوری را افتخاری برای زنان این استان دانست و افزود: این مهم باید در قالب برگزاری کنگره‌هایی برای مردم کشورمان بازگو شود.

منصوری تصریح کرد: ترویج الگوهای ایثار و شهادت به‌ویژه شهدای زن از جمله شهید مریم فرهانیان و شهیده نسرین افضل و ناهید فاتحی‌کرجو و بهره‌گیری از سیره و منش این زنان شهیده از اولویت‌های بسیج خواهران کردستان است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین و گفتمان‌سازی، ایجاد مهدهای قرآن در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، گسترش امر پژوهش، تقویت و تعامل با اقشار مختلف، گسترش روزافزون تفکر بسیجی، خلاقیت، نوآوری و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های کاری بسیج جامعه زنان استان در سال‌‌جاری برشمرد.

دبیر کنگره ملی شهیده ناهید فاتحی‌کرجو در پایان خواستار همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها برای برگزاری این کنگره عظیم ملی شد.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول