اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد:

یادواره شهدای بویراحمد با نگاه ملی برگزار می‌‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یادواره شهدای شهرستان بویراحمد امسال با عنوان گرامیداشت شهدای این استان و با نگاه استانی و ملی برگزار می‌شود.

یادواره شهدای بویراحمد با نگاه ملی برگزار می‌‌شود

علی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: یادواره‌های شهدا یکی از ماندگارترین کارها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که همواره مورد توجه جدی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی ادارات، نهادها، هنرمندان، نویسندگان و رسانه‌ها در برگزاری این یادواره شهدا بیان کرد: این مراسم یک رویداد فرهنگی ملی است و باید با این نگاه به آن نگریسته شود.

* چهره شهر عوض شده است

امیری با بیان اینکه باید شهر یاسوج در برگزاری این یادواره فضای معنوی به خود بگیرد گفت: از پلیس راه ورودی شیراز تا ورودی اصفهان تابلوهای بزرگ تمثال مبارک شهدا نصب شده که چهره این شهر را کاملا تغییر داده است.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های جانبی در قبل، حین و بعد از این یادواره تلاش می‌کنیم تا تاثیر حال و هوای معنوی یاد شهدا در همه شهر طنین‌انداز شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد، شهید را یک ارزش ملی خواند و ابراز داشت: نگاه ما به شهید یک نگاه ملی است.

وی تصریح کرد: هر چه ما داریم از اسلام است و فرهنگ شهید و شهادت از غنی‌ترین آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی است که به همین لحاظ درک صحیح این فرهنگ مستلزم نگاه ملی به آن است.

*به کمک فکری دیگر ادارات نیاز داریم

امیری مشارکت گسترده اقشار مردمی، فرهیختگان و همه دستگاه‌های اداری را ضروری دانست و بیان کرد: کمک فکری دیگر ادارات برای ما خیلی مهم است که این مهم برای محتوابخشی و پربار برگزار شدن یادواره سرداران و 600 شهید شهرستان بویراحمد و بزرگداشت یاد شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار مؤثر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: به لحاظ اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا در این استان، اداره‌کل بنیاد شهید همه هزینه‌های برگزاری آن‌ها را در سال گذشته و همچنین یادواره اخیر را به صورت کامل تامین کرده و محدودیتی از این حیث وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های اداری در راه فعالیت‌های فرهنگی گفت: اگر تاکنون اداره‌ای به این لحاظ نمی‌توانست مشارکتی در یادواره‌های شهدا داشته باشد ولی امروز دیگر همه هزینه‌ها تامین شده و تنها نیاز ما به دیگر ادارات نیاز فکری و مشاوره‌ای است.

وی یادآور شد: در طول چند ماه گذشته جلساتی را با دیگر ادارات و نهادهای دولتی و حاکمیتی به منظور جلب نظرات و راهکارهای آن‌ها برای برگزاری بهتر یادواره سرداران و 600 شهید شهرستان بویراحمد تشکیل دادیم و بیشتر نظرات آن‌ها به صورت عملیاتی در برنامه‌ها دیده شده است.

*برگزاری یادواره شهدا عملکرد یک دستگاه خاص نیست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری یادواره‌های شهدا را عملکرد یک دستگاه خاص ندانست و تاکید کرد: کار کردن برای شهید و شهادت یک وظیفه همگانی است که باید هر کس در هر جایگاهی برای آن تلاش کند.

وی عنوان کرد: نام بردن از اداره‌کل بنیاد شهید در برگزاری یادواره‌ها به هیچ عنوان مهم نیست زیرا شهید ملی است و متعلق به همه.

امیری از اختصاص غرفه به هر اداره، فرد یا گروهی که بخواهد کار فرهنگی در این یادواره و نمایشگاهی که در کنار آن دایر می‌شود، انجام دهد، خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام برای افزایش مشارکت دیگر دستگاه‌ها در برگزاری اثربخش یادواره شهدای بویراحمد و گرامیداشت شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد صورت می‌گیرد.

یادواره سرداران و 600 شهید شهرستان بویراحمد در روز 11 خرداد در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) یاسوج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول