اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سعیدی:

خودسازی نخستین گام برای حرکت در مسیر شهداست

خبرگزاری فارس: تولیت آستانه مقدسه قم گفت: نخستین گام برای حرکت در مسیر شهدا خودسازی است و ابتدا باید خود و خانواده‌های خودمان را از فتنه‌ها حفظ کرده و آماده باشیم.

خودسازی نخستین گام برای حرکت در مسیر شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در دیدار با ستاد جشن پدران آسمانی با بیان اینکه شهیدان آگاهانه و با بصیرت در مسیر سعادت قدم گذاشتند، اظهار کرد: در برگزاری مراسم جشن پدران آسمانی یک جنبه عاطفی در جریان است و تکریم خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگر آن هم با یک شیوه مردمی بسیار تسلی بخش خواهد بود.

وی بیان کرد: در سیره اهل بیت علیهم السلام نیز رسیدگی و تکریم نسبت به خانوده‌های شهدا وجود داشت و امیرالمومنین (ع) گاهی برای تأمین نیاز‌های عاطفی فرزندان و کودکان شهید با آنها همبازی می‌شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: یاد شهیدان باید در جامعه نمود پیدا کند تا موجب آرامش خانواده‌های شهدا و ایثارگران شده و جامعه درس عزت، شرف، پاکی، غیرت و شهامت را از آنها بیاموزد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر اینکه ایشان و امیرالمومنین (ع) پدران این امت هستند، عنوان کرد: این بزرگواران هم پدران معنوی و هم واسطه انتقال وحی، علم و معارف دین هستند و برگزاری مراسم جشن پدران آسمانی در روز میلاد امیرالمومنین (ع) امری به جا و مطلوب است.

سعیدی بیان کرد: شهدا مسیر حرکت خویش را آگاهانه و با بصیرت انتخاب کردند و در آن گام نهادند و امروز نیز چراغ راه سعادت هستند.

امام جمعه قم افزود: باید از نور شهدا استفاده و در مسیر حق حرکت کنیم تا وعده الهی محقق و قائم آل محمد (عج) ظهور و حکومت عدل الهی برپا شود.

وی گفت: برای حرکت در مسیر شهدا ابتدا باید از خود و خانواده‌های خودمان شروع کنیم، خود را از فتنه‌ها حفظ کرده و همواره آماده بوده و سربند یا فاطمه (س) و یا حسین (ع) همراهمان باشد.

تولیت آستانه مقدسه قم بیان کرد: سربند شهدا یک نماد برای یک روز خاص نبود و برای ما یک تفکر و آرمان است.

وی تاکید کرد: امروز باید جایگاه ارزشمند شهید را درک و عقاید، اخلاق، فرهنگ، خانه و خانواده خود را از هجمه‌های دشمن حفظ کنیم.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول