اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن جرم‌شناسی کرمان:

قبح اجتماعی تأثیر بیشتری نسبت به مجازات دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن ایرانی جرم‌شناسی مرکز کرمان گفت: قبح اجتماعی تأثیر بیشتری نسبت به مجازات دارد، زیرا اگر مجازات کارساز بود در این مدت نباید شاهد حضور مجرمان در جامعه باشیم.

قبح اجتماعی تأثیر بیشتری نسبت به مجازات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد عارفی شامگاه شنبه در آیین افتتاح انجمن جرم‌شناسی مرکز کرمان در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر اظهار داشت: این انجمن می‌تواند با راهکارهای علمی خدمتی را به جامعه حقوقی کشور ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان 11 درصد خاک کشور را شامل می‌شود، عنوان کرد: این استان به قرار گرفتن در حاشیه کویر لوت و نزدیکی به کشورهای جرم‌خیز جنوب‌شرق کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

عارفی بیان داشت: جامعه حقوقی، قضات متدین و مؤمن و وکلای دلسوز کرمان با توجه به جرم‌هایی که در این خطه وجود دارد، احساس تکلیف کردند که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی به دستگاه امنیتی و قضایی کمک کنند.

وی عنوان کرد: جرم‌انگاری در مورد بعضی از جرائم مانند جرائم اینترنتی و هوا فضا در دهه‌های اخیر مؤثر بود، اما لزومی برای جرم‌انگاری بعضی از موارد دیگر نبود.

رئیس کانون وکلای استان کرمان تصریح کرد: قبح اجتماعی تاثیر بیشتری نسبت به مجازات دارد، زیرا اگر مجازات کارساز بود در این مدت نباید شاهد حضور مجرمان در جامعه باشیم.

عارفی با اشاره به اینکه 100 هزار ماده قانونی وجود دارد، بیان داشت: عمر ما کفاف مطالعه این تعداد ماده قانونی را نمی‌دهد.

وی تأثیر مجازات کوتاه مدت را در زندانیان بیشتر دانست و عنوان کرد: مجازات طولانی مدت بر روی زندانیان تاثیر منفی می‌گذارد، به طوری که زندانی در پنج، شش ماه نخست آرزوی آزادی را دارد، اما با گذشت مدتی با محیط زندان رفیق می‌شود.

عارفی افزود: زندانی با حضور طولانی مدت در زندان، احساس جدیدی پیدا می‌کند، اما هزینه نگهداری باری بر دوش دولت می‌شود.

وی بیان داشت: بعضی‌ها معتقدند که وکلا ترجمه‌گران صحبت موکلان خود به زبان حقوقی هستند، اما این گونه نیست.

عارفی خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی انجمن ایرانی جرم‌شناسی در کرمان در زمینه آسیب‌شناسی راه‌کارهایی با انجام کارهای پژوهشی و تحقیقی ارائه می‌شود تا به سوی جامعه‌ای سالم و کم جرم حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: جرم همیشه در جامعه وجود داشته است، اما نگرانی ما از تورم جرم است. 

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول