اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

عاملان هتک حرمت به قرآن مجازات شوند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با محکوم کردن به آتش کشیدن قرآن توسط سربازان آمریکایی گفت: پوزش و عذرخواهی حقیقی این است که آمریکایی‌ها به طور عملی عاملان این جنایت را به جزای اعمالشان برسانند.

عاملان هتک حرمت به قرآن مجازات شوند

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اقدام اخیر نظامیان آمریکایی در افغانستان در سوزاندن قرآن کریم اظهار کرد: هدف استکبار و صهیونیسم توهین و جسارت به مقدسات ادیان است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که شاهد بودیم کشیش آمریکایی قرآن را به آتش کشید این دستورالعمل همچنین در دیگر فعالیت‌های استعماری استکبار و صهیونیسم قرار گرفته و امروز شاهدیم در افغانستان جسارت و توهین به مقدس‌ترین مقدسات اسلام یعنی قرآن کریم شده است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: شرافت و احترام قرآن بر هر انسانی لازم است و قرآن اجازه نمی‌دهد در برابر کسانی که حریم او را می‌شکنند و جسارت می‌کنند، سکوت شود.

وی با اشاره به هدف دشمنان از انجام عمل زشت قرآن‌سوزی گفت: ترفندی که دشمنان اسلام از این کار دنبال می‌کنند حذف قداست قرآن و شکستن حریم آن است و کسانی این کار را می‌کنند که اهل منطق، فطرت و درایت نیستند و به تورات و انجیل ایمان ندارند.

رضوی‌مهر با بیان اینکه پیروان کتاب‌های آسمانی دستور دارند حرمت کتاب‌های آسمانی را حفظ کنند، عنوان داشت: اینها قرآنی را آتش زدند که در آن از عیسی، انجیل و تورات تجلیل شده و قرآنی را آتش زدند که مهرورزی، عدالت، عدم تبعیض و دوستی را بین خلایق سرلوحه قرار داده همچنین قرآنی به آتش کشیده شد که نام همه انبیا در آن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن منشور فطری همه جوامع بشری است و انتظار می‌رود همه انسان‌های اهل منطق با عمل قبیح به آتش کشیدن قرآن مخالفت کنند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: به سردمدارانی که این پروسه‌ها را رقم می‌زنند هشدار می‌دهیم که هرگز نخواهند توانست حب، علاقه و عشق قرآن را از قلوب ملت مبارز و مسلمان افغانستان بزدایند تا بتوانند در جهان نفوذ کنند.

وی عنوان داشت: کسانی که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند و مالک سرزمین وحی می‌پندارند چه شده که سکوت کرده و لب فرو بسته و خفگی را ترجیح دادند.

رضوی‌مهر ادامه داد: آیا نباید مفسران قرآن در مکه علیه این اقدام قبیح آمریکایی‌ها شورش و تظاهرات کنند، آیا نباید دانشکده مدینه نسبت به این عمل قبیح بیانیه صادر کند.

وی با اشاره به اهداف منافقان و دشمنان اسلام و مسلمانان گفت: منافقانی که به نام اسلام در صفوف مسلمین رخنه کرده‌اند، از صدر اسلام تاکنون به دنبال هواها و خواهش‌های نفسانی خود بوده‌اند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: کسانی که چراغ سبز می‌دهند تا نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین زیر گلوله‌باران هواپیماهای اسرائیل و یوغ‌های اسرائیل جان دهند همان کسانی هستند که امروز قرآن را بین شعله‌های آتش می‌بینند و مهر سکوت بر لبان خود زده‌اند.

رضوی‌مهر بیان داشت: دشمنان یک روز شخصیت رسول گرامی اسلام را با کاریکاتورهای موهن‌ مورد توهین قرار می‌دهند، یک روز قرآن را آتش می‌زنند و یک روز طواف خانه خدا را زیرسئوال می‌برند.

وی تاکید کرد: این اعمال دشمنان سبب اتحاد شده و شیعه و سنی در یک ردیف علیه آمریکا فریاد می‌کشند، زیرا قرآن متعلق به فطرت است و شیعه و سنی خود را ملزم به پیروی از قرآن می‌دانند و هیچکدام از مذاهب اهل سنت این عمل قبیح و شیطانی آمریکایی‌ها را تائید نمی‌کنند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به عذرخواهی آمریکایی‌ها گفت: عذرخواهی آمریکایی‌ها تاکتیک فرار از باتلاقی است که خود در افغانستان به وجود آورده‌اند چه طور آنها به طور عمل قبیحی را مرتکب می‌شوند و سپس توقع دارند مردم پوزش لفظی را از آنها بپذیرند.

وی یادآور شد: پوزش حقیقی و عذرخواهی حقیقی این است که آمریکایی‌ها به طور عملی عاملان این جنایت را به جزای اعمالشان برسانند و در ملا عام مجازات شوند و باید دانست تا مجازات آنها هرگز این داغ از دل مسلمانان پاک نمی‌شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول