اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور

سمینار قانون مجازات اسلامی در بجنورد برگزار شد

خبرگزاری فارس: سمینار قانون مجازات اسلامی با حضور مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور در محل سالن بصیرت دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد برگزار شد.

سمینار قانون مجازات اسلامی در بجنورد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور خراسان‌شمالی،  مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور در این سمینار گفت: موفقیت انسان در گرو خواستن است و اگر انسان بخواهد به موفقیت و سعادت دست می‌یابد.

پرویز محمدنژاد اظهار داشت: نخستین قدم در موفقیت و رسیدن به آن توانایی علمی و داشتن علم و دانش در زمینه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه قانون مجازات اسلامی به دو دوره قبل از انقلاب و بعد از آن تقسیم می‌شود، افزود: قانون اول در سال 1360 تصویب شد و قانون دیگر نیز در سال 1370 به تصویب رسید که این دو قانون مشکلاتی را در بر داشت.

مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه قانون مجازات اسلامی جدید در 28 دی‌ماه 1390 مورد تأیید و تصویب قرار گرفت، گفت: این قانون نسبت به دو قانون گذشته کامل‌تر و جامع‌تر بوده و از نکات مهم‌تر و کامل‌تری برخوردار است.

وی تصریح کرد: قانون جدید مجازات اسلامی در عرصه‌های مختلف، تحولات و دستاوردهای مهم و قابل توجهی داشته است و نسبت به قانون‌های قبلی وضعیت بهتری دارد.

محمدنژاد توجه به مباحث فقهی و شرعی را در این قانون قابل توجه و مهم عنوان کرد و افزود: این قانون توانسته است قواعد و قوانین را به نحو مطلوب هماهنگ و همسو کند.

وی تأکید کرد: در قانون جدید تغییرات مهمی ایجاد شد که شامل تغییر مجازات‌ها و نظام نیمه آزادی است.

مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور درجه‌بندی مجازات‌های تعزیری را از ویژگی‌های قانون مجازات اسلامی سال 1390 عنوان کرد و گفت: در این قانون مجازات‌های تعزیری به هشت درجه طبقه‌بندی می‌شوند و جرائم نیز به سه دسته، که این تقسیم‌بندی جرائم و مجازات‌ها از لحاظ فقهی است.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد این قانون واکنش مجازات در مقابل جرم است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

همچنین در این سمینار، سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد نیز گفت: معارف دینی به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل اعتقادات، اخلاقیات و امور حقوقی هستند.

محسن طیبی‌نسب با اشاره به اینکه یک سوم دین پرداختن به مسائل حقوقی است، افزود: در زمان‌های گذشته نیز موضوع حق و حقیقت و مسائل حقوقی مورد توجه بوده است و امروزه به عنوان یک علم شناخته شده است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول