اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

مسئولان مجازات‌های سنگینی برای فروشندگان مواد مخدر درنظر بگیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل با برشمردن مضرات مصرف مواد مخدر گفت:‌مسئولان مجازات‌های سنگینی برای فروشندگان مواد مخدر درنظر بگیرند.

مسئولان مجازات‌های سنگینی برای فروشندگان مواد مخدر درنظر بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد اظهار داشت: سوم رجب مصادف با شهادت مظلومانه امام هادی (ع) را به خدمت ارادتمندان آن حضرت تسلیت عرض می‌کنیم و در این ایام پر فضیلت از خداوند می‌خواهیم که ما را در راه رسیدن به درهای بهشت هدایت کند.

وی افزود: از مردم مومن و خداجو می‌خواهیم که از این روزها و شب‌های پر از معنویت، نهایت بهره را ببرند به طوری که ایمان و عمل صالح در کنار یکدیگر قرار گیرند.

خطیب جمعه زابل ادامه داد: بدون عمل صالح هرگز امید به بهشت نداشته باشید، رجب زمان خوبی است تا از فیوضات این ماه به خوبی بهره ببریم.

طباطبایی یادآورشد: رجب بهترین فرصت برای تمرین عملی پرهیز از گناه است، توبه یک فرصت مناسبی است که خداوند برای عفو و بخشش انسان‌ها قرار داده که باید توبه واقعی باشد.

وی به 11 خرداد روز جهانی بدون دخانیات اشاره کرد و گفت: اصل و اساس به وجود آمدن دخانیات، یک نقشه سیاسی و یک توطئه ضد انسانی بوده است.

امام جمعه زابل اضافه کرد: خانواده‌ها باید با خطرات ناشی از استفاده از مواد مخدر توجه زیادی داشته باشند زیرا خطرناک‌ترین مورد در دنیا است.

طباطبایی بیان داشت: خطرات این ماده زیان‌آور باید اطلاع رسانی صحیحی شود و مردم و خانواده‌ها به خوبی با مضرات و مشکلات ناشی از آن آگاه شوند تا بیشتر مراقب فرزندانشان باشند.

وی تصریح کرد: از نگاه دین و علما هر چیزی که به روح و جان انسان اثر بگذارد، حرام شرعی است.

امام جمعه زابل به کسانی که در امر فروش مواد مخدر دست دارند گفت: کسانی که در امر فروش مواد مخدر هستند، یقین بدانند که خداوند آنها را نمی‌بخشد چرا که بدبختی را به خانواده‌ها وارد می‌کنند لذا از مسئولان مربوطه خواسته می‌شود تا با این قبیل افراد برخورد جدی و شدیدی داشته باشند و برای آنها مجازات‌های سنگینی در نظر بگیرند.

طباطبایی افزود: مصرف مواد مخدر از هر نوع که باشد از لحاظ جسمی برای انسان مضرات زیادی دارد، موجب بیماری‌های قلبی، عروقی، ریوی، و... می‌شود.

وی عنوان کرد: ضروری است تا با یک حرکت منسجم و اطلاع رسانی از طریق رادیو و تلویزیون و سایر رسانه‌ها به عوارض و خطرات ناشی از مصرف دخانیات پرداخته شود.

در پایان نماز جمعه، مردم ولایتمدار سیستان به مناسبت شهادت مظلومانه امام هادی(ع)، به مرثیه سرایی و سینه زنی پرداختند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول