اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت گرفت

تولید شمش روی با خلوص 99.995 در زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت کالسیمین استان زنجان گفت: شمش روی با خلوص 99.995 درصد برای نخستین بار در کشور در استان زنجان تولید می‌شود.

تولید شمش روی با خلوص 99.995 در زنجان

حمید ارجمندفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه فرایند تولید محصول با خلوص بالا در شرکت کالسیمین زنجان نهادینه شد، اظهار داشت: این موفقیت در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقطه عطفی در تولید صنعت روی است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند تولید محصول با خلوص 99.995 درصد علاوه بر افزایش قیمت محصول و مشتری‌پسندی، رقابت‌پذیری جهانی مطلوبی را نیز دارد، خاطر نشان کرد: این دانش و فرایند نوین با دانش بومی و با تغییر روش در تولید محصول به دست آمده است.

مدیر عامل شرکت کالسیمین استان زنجان با بیان اینکه فرآیند تولید محصول با خلوص فوق بالا (SHG) مزیتی خوب در استحصال فلز محتوی و افزایش بهره‌وری محسوب می‌شود، اضافه کرد: این دانش کاملاً انحصاری بوده و از جمله دست‌آوردهای ثبت شده شرکت کالسیمین پدر صنعت سرب و روی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه در خارج از کشور خلوص فوق بالا در تولید محصول وجود دارد اما از روش‌های دیگری استفاده می‌شود، ادامه داد: در داخل کشور تاکنون در تولید محصول از چنین خلوصی استفاده نشده بود.

ارجمندفر با اشاره به اینکه غالب تولیدات شمش روی در کشور با عیار تقریبی حداکثر 95.99 تا 98.99 تولید می‌شده است، تصریح کرد: به واسطه این اقدام تاثیرگذار محصول به سمت خلوص بالاتری سوق پیدا کرده و در رده محصولات کاملا خالص قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با کشف دانش جدید محصولات با خلوص 99.995 با میزان ناخالصی بسیار محدود حداکثر حدود PPM 50 تولید می‌شود.

مدیر عامل شرکت کالسیمین استان زنجان با بیان اینکه سالانه 120 هزار تن محصول شمش با فرایند جدید در شرکت کالسیمین تولید می‌شود، اضافه کرد: 80 درصد از این محصولات به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه محصولات شمش روی تولید شده با دانش جدید و خلوص بالا در بازارهای خارجی خواهان زیادی دارد، 20 درصد از محصولات شرکت کالسیمین پاسخگوی بازارهای داخلی است و مابقی به بازارهای خارجی صادر می‌شود.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول