اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

افتتاح کارخانه تولید خودروی سواری با ظرفیت 200 هزار دستگاه

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از افتتاح قریب‌الوقوع کارخانه تولید خودروی سواری با ظرفیت 200 هزار دستگاه در سال در تبریز خبر داد.

افتتاح کارخانه تولید خودروی سواری با ظرفیت 200 هزار دستگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در دیدار با هیئت اقتصادی و تجاری هند با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان‌شرقی در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: آشنایی با قابلیت‌های یکدیگر می‌تواند امکانات لازم برای گسترش روابط و همکاری در زمینه‌های مشترک را فراهم کند.

وی با ابراز خرسندی از سفر هیئت هندی به تبریز افزود: توسعه رفت و آمدها می‌تواند به افزایش اطلاعات ما از یکدیگر کمک کند تا از این رهگذر به یک فعالیت اقتصادی پایدار دست پیدا کنیم.

علیرضابیگی وضعیت ترانزیتی آذربایجان‌شرقی را ویژه و استراتژیک توصیف کرد و با اشاره به اجرای چندین پروژه راه‌آهن در استان اظهار داشت: این موضوع نیز به ویژه در شرایط جدید اقتصادی کشور می‌تواند زمینه همکاری مناسبی برای دو طرف باشد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح قریب‌الوقوع کارخانه تولید خودروی سواری با ظرفیت 200 هزار دستگاه در سال در تبریز گفت: آذربایجان‌شرقی در زمینه تولید خودروی کار، محصولات مختلفی را به بازار ارائه کرده است و در بحث خودروی سواری نیز از مشارکت سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با بیان اینکه زمینه‌های همکاری متعددی بین دو طرف وجود دارد افزود: آذربایجان‌شرقی آماده است در زمینه‌های مختلف از جمله توریسم سلامت، دارو و مواد بهداشتی و صنایع غذایی با طرف هندی همکاری مشترک داشته باشد.

وی آمادگی استان را برای برقراری ارتباط با یکی از استان‌های هند که در طراز آذربایجان‌شرقی باشد اعلام کرد.

علیرضابیگی همچنین از هیئت هندی برای حضور در نشست تجاری راه ابریشم که سال آینده در تبریز برگزار می‌شود دعوت کرد.

7 هزار دانشجویی ایرانی در هند تحصیل می‌کنند

سریو استاوا سفیر هند در تهران در دیدار هیئت اقتصادی و تجاری هند با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مقرر شده است هیئت‌هایی از کشور ایران به هند سفر کرده و از نزدیک با توانمندی‌های این کشور آشنا شوند که در این راستا از اتاق بازرگانی تبریز هم دعوت می‌کنیم در قالب هیئتی جداگانه به هند سفر کنند.

سفیر هند، کشورش را دارای قابلیت صادراتی گسترده معرفی کرد و افزود: هند سالانه 2.4 میلیون دستگاه خودرو تولید می‌کند که به پنج قاره جهان صادرات دارد ضمن این که در بخش‌های کشاورزی از جمله تولید برنج، روغن و ادویه‌جات نیز از مراکز مهم دنیاست.

وی همچنین با اشاره به تحصیل 7 هزار دانشجوی ایرانی در مراکز دانشگاهی این کشور گفت: صدور سالانه 40 هزار روادید برای ایرانی‌ها نشانه وجود علایق و ظرفیت‌های همکاری است.

استاوا با اشاره به اینکه با مذاکرات صورت گرفته در اتاق تهران و ایران گام‌های مهمی در راستای تسهیل مبادلات نفتی ایران و هند برداشته شده است، گفت: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی استان آذربایجان‌شرقی، ظرفیت‌های همکاری با این استان فراهم است.

دبیرکل وزارت بازرگانی هند هم با بیان اینکه تلاش دولت‌های ایران و هند گسترش روابط تجاری با یکدیگر است، نسبت به توسعه همکاری‌ها با استان آذربایجان‌شرقی اظهار امیدواری کرد.

آرویند مهتا با اشاره به فعالیت 8 هزار و 500 واحد صنعتی در آذربایجان‌شرقی، تبریز را پایتخت اقتصادی ایران دانست و افزود: با توجه به رشد توریسم درمانی در تبریز زمینه همکاری در این زمینه نیز وجود دارد.

وی در خصوص تجارت محصولات دارویی و همچنین ارائه خدمات درمانی اعلام آمادگی کرد و گفت: در بخش آی. تی و نیروگاه‌های برق آبی هم زمینه همکاری وجود دارد.

انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول