اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

صنعت قم پیوند فرهنگی داشته باشد / جای خالی رویکردهای فرهنگی در اصل 44

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توجه به فرهنگ در کنار صنعت استان تاکید کرد.

صنعت قم پیوند فرهنگی داشته باشد / جای خالی رویکردهای فرهنگی در اصل 44

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قم اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در شرکت شهرک‌های صنعتی قم در سال جهاد اقتصادی مفید و امیدوار کننده بوده است و جا دارد بیش از پیش نسبت به حل مشکلات واحدهای صنعتی تلاش شود.

وی با اشاره به افتتاح شهرک صنعتی چاپ و نشر در سال گذشته تصریح کرد: قم و تشیع دارای نقاط بسیار مثبتی هستند که نمود آن در کتب و آثار عالمان آن مشهود است، بنابراین باید تلاش شود این آثار به نحو مطلوبی از قم به تمام جهان انتشار یابد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاثیرپذیر بودن علمای جهان اسلام از آثار مکتوب شیعی و مراجع تقلید را مدنظر قرار داد و گفت: برخی از عالمان اهل سنت بعد از مطالعه کتب فقهی مراجع ما عنوان کرده‌اند که ما شیفته مباحث فقهی شیعه شده‌ایم و این آثار را دریایی از مباحث فقهی دانسته‌اند.

وی اضافه کرد: وقتی دنیا اینگونه به علم قم و حوزه اهمیت می‌دهد، پس هر قدر، همت بر روی نشر آن گذاشته شود جای کار وجود دارد و شهرک چاپ و نشر قم می‌تواند در نشر معارف دین و تشیع نقش بسزایی داشته باشد.

آشتیانی وجود نمایشگاه دائمی در شهرک صنعتی چاپ و نشر را یک ضرورت برشمرد و افزود: با توجه به بیداری اسلامی که در منطقه به‌ وجود آمده ما برای معرفی تشیع که یک نیاز جامعه اسلامی به حساب می‌آید اهتمام می‌کنیم.

وی در ادامه اصل 44 قانون اساسی را مدنظر قرار داد و خاطر نشان کرد: متاسفانه اصل 44 قانون اساسی با تمام ویژگی‌هایی که دارد فاقد پسوند فرهنگی است.

نماینده مردم قم در خانه ملت بیان داشت: از نظر ما اصل 44 قانون اساسی خوب و مثبت است و اگر اجرا شود اقتصاد ایران را دگرگون می‌کند ولی اینکه پسوند فرهنگی نداشته باشد یک ضعف است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول