اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دولت؛

کارخانه روی صدرا در زنجان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته دولت کارخانه روی صدرا در زنجان با ظرفیت تولید 4 هزار تن شمش روی در سال افتتاح شد.

کارخانه روی صدرا در زنجان افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رئیس سازمان صنایع و معادن استان زنجان در مراسم افتتاح کارخانه روی صدرا در شهرک صنعتی شمار 2 زنجان با اشاره به رتبه 15 استان زنجان در صنعت و معدن کشور، اظهار داشت: رتبه معدنی استان در بین دیگر استان‌های کشور 12 است.
محمدعلی عابدینی بخش صنعت را از نظر ایجاد اشتغال در استان دوم اعلام کرد و افزود: بخش صنعت پس از بخش خدمات رتبه دوم را در ایجاد اشتغال دارد.
وی  میزان صادرات استان توسط بخش صنعت را در سال گذشته 173 میلیون دلار عنوان و تصریح کرد: میزان صادرات استان نسبت به سال پیش از آن 14 درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان زنجان مواد معدنی، مواد غذایی، مواد شیمیایی و محصولات نساجی را عمده صادرات استان برشمرد و خاطرنشان کرد: صادرات استان زنجان اغلب به کشورهای اروپایی، روسیه، آسیای میانه و دیگر کشورهای همسایه انجام شده است.
وی میزان سرمایه‌گذاری شده در بخش صنعت را در سال گذشته 3 هزار و 876 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری نسبت به سال پیش از آن 43 درصد افزایش یافته است.
عابدینی میزان اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت را در سال گذشته 2 هزار 365 نفر عنوان و تصریح کرد: جوازهای صادر شده در سال گذشته 148 فقره بوده که نسبت به سال پیش از آن 31.5 درصد رشد داشته است.
در این مراسم مدیر عامل کارخانه روی صدرای زنجان با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا توسعه صنعتی است، افزود: استان زنجان به دلیل برخورداری از معادن غنی یکی از استان‌های مستعد توسعه در بخش صنعت است.
علی‌رضا شعائیون زمان کلنگ‌زنی کارخانه روی صدرا را سال 87 اعلام کرد و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تولیدات شمش روی این کارخانه ضمن تامین نیازهای داخلی صادر هم می‌شود.
وی میزان تولیدات سالیانه کارخانه روی صدرا را در سال 4 هزار تن عنوان کرد و گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع بنا شده است.
مدیر عامل کارخانه روی صدرا اشتغال ایجاد شده را با افتتاح کارخانه روی صدرا 70 نفر به صورت مستقیم اعلام و تصریح کرد: این کارخانه از خاک معدنی روی، شمش روی تولید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد کارخانه‌های روی کشور در استان زنجان احداث شده‌اند، تاکید کرد: مسئولان کارخانه روی صدرا در آستانه کسب پروانه استاندارد هستند.
شعائیون اعتبار هزینه شده برای احداث کارخانه روی صدرا را 55 میلیارد ریال اعلام کرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول