اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران‌:

مازندران رتبه چهارم صنعت قطعه‌سازی خودروی کشور را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: مازندران رتبه چهارم صنعت قطعه‌سازی خودروی کشور را دارد.

مازندران رتبه چهارم صنعت قطعه‌سازی خودروی کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سید‌علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در آیین رونمایی از نخستین موتور ملی دوگانه‌سوز که با حضور وزیر نفت برگزار شد، با اشاره به اینکه دستیابی به توان صنعتی و توسعه صنایع سنگین در کشور از منویات و تاکیدات رهبری است، افزود: محوریت صنعت موتور در این پایگاه تحقیقاتی و صنعتی از امتیازات این استان به شمار می‌رود.
وی اظهار کرد: در شرایطی که در سال 57 پس از به ثمر رسیدن انقلاب استکبار تصور نمی‌کرد روزی ایران به استقلال و خودکفایی دست پیدا کند، جوانان ایرانی 30 سال به بعد به توفیق‌های بزرگ صنعتی دست پیدا کردند.
طاهایی با تاکید بر اینکه امروز پس از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی موتورهای سنگین ساخت داخل در کشور به بهره‌برداری رسیده است، افزود: پایه طراحی این موتورها در سال 87 در دولت نهم پایه‌گذاری شده بود که نشان می‌دهد که این دولت در راستای حمایت از صنعت استان گام‌های بزرگی برداشته است.
وی با بیان اینکه امیدواریم روزی در این منطقه صنایع جانبی موتور دیزل نیز راه‌اندازی شود، بیان کرد: این منطقه توانایی و استعداد ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال‌زایی را دارد.
استاندار مازندران با اعلام اینکه مازندران از حیث توسعه صنعتی در سال‌های اخیر پیشرفت داشته است، عنوان کرد: امروز مازندران رتبه چهارم قطعه‌سازی صنعت خودروی کشور را دارد.
وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم مجموعه حمایت‌هایی از این صنعت در استان صورت گیرد، تصریح کرد: این منطقه نیز ویژگی‌های خاص صنعتی خود را دارد که می‌تواند همگام با سایر مراحل توسعه به خواسته‌های خود دست پیدا کند.
طاهایی بهره‌برداری از این موتور ملی را نماد ارتباط دانشگاه و صنعت بیان کرد و افزود: باید چشم‌انداز توسعه صنعتی استان در کنار بخش صنعتی دیده شود.
انتهای پیام/ج30
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول