اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز خبر داد:

افتتاح کارخانه تولید خودروی 206 در تبریز /بصیرت، مارش عملیات جنگ امروزی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از نزدیک بودن افتتاح کارخانه تولید خودروی 206 در تبریز با اشتغال قابل توجه خبر داد.

افتتاح کارخانه تولید خودروی 206 در تبریز /بصیرت، مارش عملیات جنگ امروزی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی امروز ظهر در مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدا و رزمندگان در مسجد عباسیه تبریز ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و بیکاران استان را امری مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: این اشتغال تنها با تاسیس کارخانجات و فرصت‌های جدید مقدور خواهد شد و در این راستا حمایت مردم از حرکت ایجاد شده برای توسعه استان دلگرم کننده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از نزدیک بودن افتتاح کارخانه تولید خودروی 206 در تبریز با اشتغال قابل توجه خبر داد و افزود: امتیاز ایجاد ایران خودروی آذربایجان که با چنگ و دندان برای استان اخذ شده است، بعد از افتتاح برای اقتصاد استان و حتی اقتصاد ملی تاثیر قابل توجهی خواهد گذاشت.
 
بصیرت، مارش عملیات جنگ امروزی است
وی با بیان اینکه بصیرت، مارش عملیات جنگ نرم امروزی است گفت: ترکش‌های این جنگ نرم، انسان را نمی‌کشد بلکه منحرف می‌کند و بصیرت تنها رمز پیروزی در این جنگ ناجوانمردانه است.
 
دیگر مارش عملیات نمی‌شنویم
رحمانی در این مراسم با اعلام هشدار جنگ فرهنگی و اعتقادی در جمع پدران شهدا و رزمندگان دفاع مقدس خاطر نشان کرد: تهدیدات امروزی، از تهدیدات نظامی فاصله گرفته است و دشمنان قسم خورده نظام به یک جنگ اقتصادی، فرهنگی و اعتقادی رو آورده‌اند.
وی، شرط پیروزی در این برهه حساس را استقامت و بصیرت دانست و نقش خانواده معظم شهدا‌ و رزمندگان را در روشنگری این موضوع به نسل جدید بسیار با اهمیت خواند.
رحمانی اضافه کرد: در جبهه جنگ امروز، دیگر مارش عملیات نمی‌شنویم و از تانک، نفربر، موشک، خمپاره و خبری نیست بلکه، ترکش‌های حملات امروزی فکرها را مسموم و انسان‌ها را منحرف می‌کند.
وی افزود: تهاجم دشمن و طمع آنان به کشور تمام نشده است، بلکه فقط شکل آن عوض شده است.
 
اولین شلیک پادشاه اردن به ایران
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه صحبت‌های خود، پیروزی رزمندگان اسلام در برابر دشمنان تا دندان مسلح را نشانی از حکمت و نصرت الهی دانست و گفت: اولین شلیک نظامی به ایران را ملک عبدالله پادشاه ملعون اردن انجام داد و به همراه صدام با نفربر به جبهه جنگ آمد و با اولین شلیک به ایران، نابودی تاریخی خود را به دست خود امضا کرد.
رحمانی یادآور شد: اما رزمندگان اسلام با نصرت‌ الهی پیروز و نظام هم بعد از جنگ به برکت خون شهدا نسبت به گذشته قدرتمندتر شد.
وی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه، اضمحلال دشمنان انقلاب اسلامی را حتمی دانست.
 
رمز موفقیت، عمل به فرمان امام بود
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، رمز موفقیت رزمندگان در جنگ هشت سال دفاع مقدس را در کنار نصرت و حکمت الهی، عمل به فرمان حضرت امام (ره) دانست و گفت: مسئولین و مردم عزیز ما نیز امروزه با تأسی به آن رمز، پیرو فرمان ولی فقیه باشند تا در این جنگ نابرابر فرهنگی و اعتقادی نیز پیروز میدان باشیم.
 
تکریم خانواده شهدا تکلیف بی‌قضاست/ دیدار با خانواده شهدا را هرگز فراموش نکرده‌ام
رحمانی در ادامه صحبت‌های خود در آیین تجلیل از پدران شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و همچنین خادمین و بانیان مسجد عباسیه خیابان صائب تبریز با اشاره به بیانات امام راحل در مورد خانواده معظم شهدا، آنها را چشم و چراغ ملت ایران خواند و افزود: تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا یک وظیفه و تکلیف همگانی است که این تکلیف باید به موقع انجام گیرد چرا که امنیت امروزی این کشور مدیون فداکاری‌های فرزندان همین پدران و مادران است.
رحمانی با بیان اینکه در طول هشت سال دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی دیدار با خانواده شهدا را فراموش نکرده است، افزود: در طول این مدت، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان و بسیجیان را فراموش نکرده‌ام، ولی هر چقدر در مقابل ایثار اینها سر تعظیم فرود آوریم باز هم ادا به تکلیف واقعی نکرده‌ایم. 
 
دعای تکان دهنده شهید تجلایی در حجله عروسی
رحمانی در این مراسم با نقل خاطراتی از شهید علی تجلایی، منزلت شهدا را فراتر از ذهن انسان‌ها دانست و گفت: نقل است که شهید علی تجلایی در مراسم عقد عروسی خود که حضرت آیت‌الله شهید مدنی خطبه عقد ایشان را جاری کرده‌اند با اشاره به اینکه دعای عروس در روز عقد مستجاب می‌شود از عروس خواسته تا در چنین لحظاتی برای شهادت وی دعا کند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو این حرکت را غیرقابل تصور برای جوانان امروزی دانست و گفت: ایجاد چنین روحیه در بین جوانان یک تکلیفی است که همچنان بر دوش پدران و مادران و خانواده معظم شهدا است.
 
از مسئولان در روز قیامت فقط نماز و روزه نمی‌پرسند
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود در جمع پدران شهدا در مسجد عباسیه تبریز، تکلیف مسئولان در پیگیری مشکلات مردم را بسیار سنگین خواند و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری از مسئولان در حساب روز قیامت فقط از ادا و یا قضای نماز و روزه سؤال نمی‌کنند بلکه پاسخ عمل به تکالیف خود در حوزه مسئولیت نیز امری اجتناب ناپذیر است.
رحمانی پیگیری مشکلات مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان را جزو فعالیت‌های شاخص خود در دوره نمایندگی مجلس قلمداد کرد و گفت: ایجاد اشتغال و توسعه صنعتی استان یکی از اقدامات استراتژیک و برنامه‌ریزی شده اینجانب در طول دوره بوده است که تا آخرین توان با همراهی سایر مسئولان و همکاران امور مربوطه را به جد پیگیری می‌کنیم. 
  
کارخانجات خاک ریز عملیات خیبر دیروز است
رحمانی، ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده و بیکاران استان را امری مهم و حیاتی دانست و گفت: این اشتغال تنها با تاسیس کارخانجات و فرصت‌های جدید مقدور خواهد شد و در این راستا حمایت مردم از حرکت ایجاد شده برای توسعه استان دلگرم کننده است.
رحمانی، این پروژه و سایر حرکت‌های بزرگ را خاک ریز عملیات امروز دانست و گفت: خاکریز امروز، خاکریز اشتغالزایی است و همه مسئولان و مردم لازم است در این راستا گام‌های مشترک بردارند.
وی بر فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه استان تاکید و توسعه فعالیت‌های صنعتی و تولیدی و توجه به ظرفیت‌های تاریخی تبریز از قبیل فرش، کفش و غیره را ضروری دانست.
رحمانی، یکی دیگر از برکات دوران هشت سال دفاع مقدس را سازماندهی و توسعه سپاه و بسیج عنوان و اضافه نمود با حضور نیروهای مردمی و بسیجی وضعیت جبهه‌ها متحول شد و با شور و نشاط بسیجیان جبهه‌ها حال و هوای معنوی مخصوص پیدا کرد و در پایان جنگ این نهاد برای دشمنان یأس آفرین و برای دوستان امیدآفرین شد و امروز ما قدردان همه ایثارگران و مخصوصاً بسیجیان بوده و حضور و تفکر بسیجی و دفاع مقدس را در عرصه های مختلف راهگشا می دانیم.
در پایان این مراسم از 13 نفر از پدران معظم و یادگاران شهدای محله صائب تبریز در مسجد عباسیه تجلیل به عمل آمد و بانیان بازسازی این مسجد و هیئت امنای آن به علت توسعه مسجد و ایجاد فضای معنوی مذهبی و فرهنگی مورد تفقد و تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول