اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌یکی از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس:

‌عراق در عملیات بیت‌المقدس از جایی ضربه خورد که فکر‌ش را هم نمی‌کرد

خبرگزاری فارس: یکی از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس گفت:‌ ‌عراق در عملیات بیت‌المقدس از جایی ضربه خورد که فکر‌ش را هم نمی‌کرد.

‌عراق در عملیات بیت‌المقدس از جایی ضربه خورد که فکر‌ش را هم نمی‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر سرتیپ محمد جوادی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه سوم خرداد ماه اوج حماسه مقاومت شهدا و ایثارگران در خرمشهر است، افزود: این حماسه بزرگ و به یادماندنی همواره در اذهان ملت بزرگ ایران ماندگار است و امید است که ایران اسلامی این روز پایدار را حفظ کند.

وی با اشاره به چگونگی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: ارتش بعثی عراق در اول مهر ماه سال 59 با بررسی‌های به اصطلاح همه‌جانبه و با آمادگی کامل نظامی به کشور جمهوری اسلامی ایران حمله کرد و فرماندهان عالی رتبه بعث برآورد کرده بودند که ظرف مدت سه تا یک هفته ارتش ایران را منهدم، خوزستان را تجزیه و حکومت اسلامی ایران را به سقوط خواهند کشید اما این آرزو به کابوسی برای آنها مبدل شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حکومت نوپای انقلاب اسلامی ایران از یک سو درگیر آشوب‌های داخلی و از سویی درگیر معضلات نوپای خود بود اما حکومت بعث از لحاظ اقتصادی و نظامی آمادگی برای جنگ داشت و چراغ سبز از سوی جنایتکاران جهان برای حمله روشن شده بود.

وی با بیان اینکه تجهیزات نظامی رژیم بعث هشت برابر تجهیزات ارتش ایران بود، گفت: با وجود آمادگی دشمن در تصرف کوتاه مدت خرمشهر، 35 روز دشمنان در پشت شهر متوقف شدند که این نخستین اشتباه و برآورد غلط فرماندهان آنها بود.

جوادی با بیان اینکه عملیات بیت‌المقدس دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بود، افزود: با وجود ایجاد موانع بسیاری در مقابل ارتش ایران، اراده رزمندگان اسلامی ایران بر موانع دشمنان فائق آمد و همه در مقابل نیروهای اسلامی هیچ شد و ضربات غافل‌گیرانه‌ای از جایی که دشمن فکرش را نمی‌کرد بر دشمن وارد شد.

وی ابراز داشت: این جنگ با فرماندهی کل قوا و با راهنمایی‌های رهبری و تقدیم شهدایی با هزینه‌های بسیار زیاد، افتخارآمیز برای ملت ایران شد.

این فرمانده عملیات بیت‌المقدس با بیان اینکه همه باید از میراث این جنگ برای خود توشه‌ای برگیریم، گفت: اگر توانستیم به ارتش عراق ضربه وارد کنیم در ابتدا یاری خداوند، سپس اطاعت از ولی فقیه و سوم هویت ایرانی بود که با آمیزه‌ای از روح مقاومت این پیروزی میسر شد.

وی با اشاره به لزوم حفظ این سه رکن اصلی و انتقال به نسل آینده یادآور شد: اگر می‌خواهیم مملکت ما سرافرازتر از امروز و قدرتمندتر باشد، باید وحدت و همدلی را حفظ کنیم و روح مقاومت را با شایعات، حرافی‌ها و یاوه‌گویی‌ دیگران از دست ندهیم.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول