اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سلامتی مستلزم ارتقای شیوه زندگی بهداشتی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سلامتی مستلزم ارتقای شیوه زندگی بهداشتی است به طوری که مطالعات انجام شده حاکی از آن است که بین سلامتی و شیوه زندگی ارتباط وجود دارد.

سلامتی مستلزم ارتقای شیوه زندگی بهداشتی است

فاطمه نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: به طور کلی تغییر شیوه زندگی کلید دست‌یابی به زندگی سالم در عصر حاضر است، بنابراین با روی آوردن به سبک و شیوه زندگی سالم مانند تغذیه صحیح و مناسب، فعالیت بدنی و ورزش منظم، کنترل وزن، کنترل استرس، رفتارهای بهداشتی و ارتقای سلامت، کاهش یا ترک مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر می‌توان بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مزمن و غیر واگیر امروزی را پیش‌گیری یا درمان کرد.

وی بیان داشت: ضروری است با دنبال کردن شیوه زندگی سالم، خطرات سلامتی را از خود دور کرده و اضافه وزن و چاقی را کنترل، وزن خود را متعادل نگه داشته، اعتماد به نفس خود را بازیافته، انرژی خود را افزایش داده و سبب ارتقای سلامت و تأمین عمر مفید و طولانی شویم و در نهایت به احساس بهتر بودن و بهتر زندگی کردن دست پیدا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: شیوه زندگی اشاره به روش زندگی ما دارد و بازتاب دامنه کاملی از ارزش‌های اجتماعی، طرز برخوردها و فعالیت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه شیوه زندگی ترکیبی از الگوهای رفتاری و عادات فردی در سراسر زندگی است، افزود: افراد می‌توانند با درک اهمیت تندرستی و مطالعه این کتاب در تغییر روش‌های خود و اطرافیانشان برای زندگی سالم پیش‌قدم شوند و فرهنگ عمومی با آموزش نکات آموخته شده به دیگران ارتقا یابد.

نظری با اعلام اینکه گسترش فرهنگ «سالم زندگی کردن» نیاز به تغییر مفاهیم ادراکی و اعتقادی درباره عادات آموخته شده‌ قبلی و مسائل فرهنگی دارد، ادامه داد: در این ارتباط کتابی با عنوان شیوه زندگی سالم راز طول عمر و سلامتی نوشته شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: روش‌های تغذیه مناسب، کافی و متنوع، گام‌های اساسی در کنترل وزن، درمان چاقی و اضافه وزن، رسیدگی به آمادگی جسمانی با انجام ورزش‌های هوازی و تناسب اندام با بدن‌سازی و ورزش‌های قدرتی و حفظ انعطاف‌پذیری با ورزش‌های کششی و دامنه حرکات مفاصل از مهم‌ترین اجزای شیوه زندگی سالم است.

وی افزود: روش‌های اداره استرس‌های معمول زندگی و دوری گزیدن از تنش‌های قابل اجتناب، توجه به بهداشت و ارتقای سلامت از طریق بهره‌مندی از خواب، استراحت و فعالیت بدنی کافی، مراقبت‌های بهداشتی ـ پزشکی، افزایش سطح ایمنی، پیش‌گیری از حوادث و کنار گذاشتن عادات غیر بهداشتی زیان‌آور مانند عدم مصرف یا کم کردن مقدار و دفعات مصرف دخانیات و الکل و ترک مصرف مواد مخدر یا محرک از دیگر اجزای مهم شیوه زندگی سالم است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول