اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

ریشه مشکلات امروز جامعه دوری از موازین اسلام و قرآن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر گفت: ریشه بدبختی‌ها و مشکلات امروز جامعه دوری از موازین اسلام و قرآن است.

ریشه مشکلات امروز جامعه دوری از موازین اسلام و قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن فاضلیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: همه ما باید در مسیر اسلام حرکت کنیم و به آنچه سفارش کرده‌اند عمل کنیم.

وی به حلول ماه مبارک رجب اشاره کرد و افزود: ماه رجب ماه استغفار است و باید سعی کنیم در این ماه در صف رجبیون قرار گیریم و از این در وارد بهشت شویم، چرا که هر سالی بهاری دارد و بهار عبادت ماه‌های رجب، شعبان و رمضان است که بندگان خالص خدا از آن بهره می‌برند.

خطیب جمعه ملایر در ادامه به روز شهادت امام هادی (ع) اشاره کرد و گفت: هدف همه انبیای الهی و ائمه اطهار دعوت مردم به سوی خدا و رستگاری انسان‌ها بوده که باید در پیروی از راه ائمه و رسیدن به رستگاری ابدی پیش رویم.

وی با اشاره به سخن امام هادی (ع) مبنی بر اینکه هرکس خدا را اطاعت کند مورد اطاعت واقع می‌شود، اضافه کرد: هرکس محبت خدا را در دل داشته باشد خداوند محبت او را در دل مردم می‌اندازد مانند امام خمینی (ره) که بعد از سال‌ها از رحلت ایشان محبتش همچنان در دل مردم است.

فاضلیان در ادامه به نا آرامی‌های کشورهای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دست‌های سیاه بیگانگان در این نا آرامی‌ها دخیل است و جریان شیطان‌پرستی در مسیر اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی در حال گسترش است اما به فضل خدا با فضای انقلابی که در این کشورها ایجاد شده دیکتاتورها یکی پس از دیگری در حال نابودی هستند.

وی به خیانت آل ‌خلیفه و آل ‌سعود در بحرین اشاره کرد و گفت: خیانتی که هیچ کشوری به خود نمی‌کند آل خلیفه با مردم بحرین کرد و آل سعود را به آنها مسلط کرد اما با وحدت مردم بحرین این دیکتاتورها نیز نابود می‌شوند.

امام جمعه موقت ملایر با اشاره به توهین یک خواننده شیطان‌پرست دست‌پرورده غرب به مقدسات اسلام و ائمه اطهار تصریح کرد: دشمن بداند با این کار هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هرکس در برابر خدا بایستد نابود می‌شود چرا که هرچه به قرآن و مقدسات ما از سوی دشمنان توهین شود به ارزش اسلام و ائمه نزد مردم بیشتر افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته بدون دخانیات از 4 تا 10 خرداد اشاره کرد و افزود: یکی از معانی تقوا این است که از چیزهایی که برای بدن ضرر دارد پرهیز شود و انسان براساس عقل سلیم باید از آنچه برایش مضر است دوری کند و دیگران را نیز از این کار باز دارد.

فاضلیان خطاب به خانواده‌ها ابراز داشت: متاسفانه طبق بررسی‌ها، سن اعتیاد در کشور کاهش یافته است و این زنگ خطر بزرگی برای همه مردم و مسئولان است و در این راستا مراقبت بیشتری لازم است و در مبارزه با این بلای خانمان‌سوز همه مردم و مسئولان باید پای کار بیایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهد گناهان و نافرمانی‌های بزرگی در جامعه هستیم و بسیاری از موازین الهی در جامعه رعایت نمی‌شود که در راس آنها مشکل بدحجابی، رعایت نکردن شرع در مراسم‌های گوناگون مانند عروسی‌ها و...، اختلاس‌های بزرگ در بیت‌المال و... است که همه این موارد ناشی از نافرمانی خدا، دوری از اسلام و قرآن است و راه نجات توبه و استغفار به درگاه پروردگار است.

خطیب موقت ملایر در پایان به عنوان حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با اجرایی کردن این شعار در عمل در پایان سال 91 کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول