اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبسرد:

مسئولان در نماز جمعه آبسرد به مردم گزارش می‏دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبسرد گفت: از امسال و طبق طرحی پیش‌‏بینی شده، مسئولان نهادهای مختلف شهرستان دماوند هر هفته برای ارائه پاره‏‌ای توضیحات به مردم در نماز جمعه آبسرد حاضر می‏‌شوند.

مسئولان در نماز جمعه آبسرد به مردم گزارش می‏دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام حسین ردایی عصر امروز در جمع شماری از مسئولان شهرستان دماوند اظهار داشت: پس از پایان نماز جمعه، مردم می‏توانند سایر مشکلات و مطالبات خود را نیز با مسئول مربوط در میان بگذارند.

وی ادامه داد: این مهم تا پیش از تبدیل آبسرد و نواحی اطراف آن به یک بخش مجزا به عنوان راهی برای ارتباط بیشتر مردم و مسئولان در نظر گرفته شده است.

به گفته امام جمعه آبسرد، علم تهی از عمل، دانش نیست بلکه تنها واژگانی در ذهن و جاری در زبان از روی عادت قلمداد می‏شود.

ردایی تصریح کرد: استفاده از علم و عمل به صورت توأمان از سوی مسئولان در خصوص رفع مشکلات مردم نمونه بارزی از ارسال اعمال حسنه به عالم آخرت است.

امام جمعه آبسرد اضافه کرد: اگر کسی در این دنیا صدقه‏‌ای به مستحقی بدهد و با اعمالی نظیر افشاگری وی را رسوا نسازد، طبق وعده باری تعالی 10 برابر آن را به عنوان حسنه با خود به عالم آخرت می‏‌برد.

وی با بسط این موضوع به کارکنان دستگاه‏‌های عمرانی و خدماتی خاطرنشان کرد: حال اگر صدقه یک کارگزار در حکومت دینی ارائه خدمات شایسته به امت اسلامی باشد، درجات ثواب آن بی‏‌شک چند برابر صدقات مالی است.

ردایی تصریح کرد: از جمله تأکیدات ائمه اطهار (ع) ضرورت ماندن علم در ذهن، کتب و دست‏‌نوشته‏‌ها و تبلور آن در خدمت به خلق خداوند است.

امام جمعه آبسرد با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (ع) خاطرنشان کرد: امام جعفر صادق (ع) درباره اهمیت همراهی علم و عمل می‏‌فرمایند که "علم مقارن عمل است؛ عمل بدون علم در دنیا و آخرت بی‏‌فایده است؛ هر کسی که علم یافت بدان عمل می‏‌کند، پس علم مفید بدون عمل نیست؛ گاه فردی عمل می‏‌کند و آن فرد با این عمل خود عالم شمرده می‏‌شود و چنین افرادی با علما محشور می‏‌شوند".

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول