اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

علم و صنعت بهشهر از پیله درآمد

خبرگزاری فارس: دانشگاه علم و صنعت ایران واحد بهشهر که حدود دو دهه از عمر آن می‌گذرد با توسعه کمی و کیفی خود از پیله درآمد و موافقت اصولی را برای تبدیل به دانشگاه علم و فناوری کسب کرد.

علم و صنعت بهشهر از پیله درآمد

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ از شهرستان بهشهر، به اتفاق البرزی فرماندار بهشهر و هیئت همراه‌اش بازدیدی از یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی مازندران و کشور یعنی دانشگاه علم و صنعت ایران واحد پردیس بهشهر داشتیم.

*  تعویض 6 مدیر طی 18 سال

این دانشگاه در سال 1373 با پذیرش 90 دانشجو در سه رشته مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار، مهندسی صنایع  تولید صنعتی و ریاضی کاربردی تاسیس  شد و در حال حاضر 800 دانشجو و مجوز تدریس11 رشته را دارد.

دانشگاه علم و صنعت ایران واحد بهشهر طی 18 سال خدمات ریز و درشت، 6 رئیس را به چشم دیده است.لیست این مدیران از محمد مهدی کاشانی مطلق شروع می‌شود که از سال 73 تا 76 ریاست این واحد دانشگاهی را بر عهده داشت.رضا تقوی زنوزی از 77 تا 78 و مهدی علائیان از آذرماه 78 تا آبان 84 به ترتیب دومین و سومین رؤسای علم و صنعت بهشهر بودند.

از آبان 84 تا تیر ماه 86 علی اکبر حشمتی رفسنجانی ریاست پردیس علم و صنعت بهشهر را برعهده داشت و پس از آن کاظم نقندریان تا مرداد 87 عهده‌دار این مسئولیت بود.

از مرداد 87 تاکنون محمد محمدپور عمران ریاست علم و صنعت بهشهر را برعهده دارد.

* علم و صنعت بهشهر نماد علمی شرق مازندران

فرماندار بهشهر در بازدیدی که از این واحد دانشگاهی داشتیم در جمع خبرنگاران گفت: رشد کمی، کیفی و دانشگاهی به ویژه علم و صنعت که نماد دانشگاهی شرق مازندران است از اهمیت زیادی برای مسئولان به ویژه امام جمعه، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و نماینده دولت در بهشهر برخوردار است و از طرفی مدیریت کارآمد، علمی و دانش بنیان دانشگاه علم و صنعت که تعامل خوبی را با مدیران شهرستانی، استانی و کشوری دارد چرخه حرکت رو به جلو را تکمیل کرد.

محمدرضا البرزی تصریح کرد: آینده علمی شهرستان به تکمیل و توسعه همه جانبه دانشگاه نیاز دارد و علم و صنعت که به علم و فناوری تبدیل می‌شود دارای زیرساخت‌های مناسب برای رشد فضای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اداری و بهره‌مندی از اساتیدی با تجربه و دارای مدارج علمی بالا است که با استفاده از افرادی با تجربه‌‌‌‌تر می‌تواند از میدان رقابت‌های علمی با دانشگاه‌های معتبر کشور سربلند بیرون بیاید.

نماینده دولت در بهشهر با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر دانشگاه علم و صنعت بهشهر در سال‌های اخیر اذعان داشت: دانشگاهی که در دو سه سال گذشته به اندازه 10 سال پیشرفت علمی و توسعه فیزیکی داشته است می‌تواند در مدتی نه چندان دور به یکی از قطب‌های علمی کشور در عرصه صنعت و فناوری تبدیل شود و این آرزو با همدلی و وحدت مسئولان و همراهی با مدیریت دانشگاه محقق می‌شود.

* موافقت اصولی دانشگاه علم و فناوری بهشهر گرفته شد

رئیس دانشگاه علم و صنعت بهشهر نبز با تقدیر از زحماتی که امام جمعه بهشهر، فرماندار شهرستان و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه برای مستقل شدن دانشگاه داشتند، گفت: هیچ کاری بدون حمایت، همراهی و پیگیری به سرانجام نمی‌رسد و موضوع ردیف بودجه‌ای مستقل دانشگاه و تبدیل آن به دانشگاهی مستقل که از لحاظ کیفی می تواند نقطه عطفی برای منطقه به شمار بیاید جای شکر دارد.

محمد محمدپور عمران از تغییر و تحولات کیفی دانشگاه گفت و اینکه رشته‌های مهندسی برق، الکترونیک، صنایع، ریاضی کاربردی و تحلیل بر عملیات در حال تدریس هستند و مصوبه رشته‌های مهندسی کامپیوتر نرم‌افزار، مهندسی کامپیوتر سخت افزار، مهندسی برق قدرت و مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اخذ شد همچنین در حال پیگیری اخذ مجوز و افزودن دکترای ریاضی به سطوح حال حاضر هستیم.

* متقاضیان خارجی برای هیئت علمی داریم

رئیس دانشگاه علم و صنعت بهشهر با بیان اینکه فضای کیفی گذشته این دانشگاه به شدت متحول شد، خاطرنشان کرد: اعلام جذب اساتید هیئت علمی و ردیف بودجه‌ای مستقل باعث شد تا علاقه‌مندانی را از داخل و خارج کشور داشته باشیم.

محمدپور عمران افزود: از کشورهای آمریکا، ژاپن و فرانسه درخواست‌هایی برای هیئت علمی داشتیم همچنین درخواست‌های زیادی را هم از دانشگاه‌ها و اساتید داخلی داشتیم که این امر نشاندهنده تغییرات چشمگیر دانشگاه علم و صنعت و توسعه علمی آن است.

وی تصریح کرد: در گذشته سه هیئت علمی داشتیم که اکنون به 11 هیئت افزایش یافت و یکی از برنامه‌های سال 91 دانشگاه، رساندن تعداد هیئت علمی به 40 مورد است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت بهشهر از اینکه موافقت اصولی دانشگاه علم و فناوری برای این واحد دانشگاهی اخذ شده است، آن را زمینه‌ای برای رشد بیشتر علم و فناوری و توسعه علم و فرهنگ منطقه عنوان و تصریح کرد: برای جذب نخبگان و اساتید و فراهم کردن زمینه‌های حضور و استقرار آنها در شهرستان همانند همیشه نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی داریم.

به گزارش فارس، قرار است طی کمتر از 20 روز آینده هیئتی از وزارت علوم و دانشگاه علم و صنعت ایران برای بازدید از زیرساخت‌های پردیس بهشهر به این شهرستان سفری داشته باشند و امیدواریم با توجه به زیرساخت‌‌هایی که واحد علم و صنعت بهشهر دارد تصویب نهایی دانشگاه علم و فناوری بتواند دستاورد و هدیه خوبی از دولت برای مردم منطقه باشد.

--------------------------

گزارش از آزاده بابانژاد

-------------------------

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول