اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

شهدا ماندگارترین نخبگان هستند / شیوه نخبه‌پروری باید تغییر کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان میاندرود گفت: امروز باید جور دیگری در عرصه نخبگی وارد شد و با نگاه دیگری نخبه‌پروری کرد.

شهدا ماندگارترین نخبگان هستند / شیوه نخبه‌پروری باید تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، سید مجتبی رسولی پیش از ظهر امروز در همایش نخبگان و فرهیختگان میاندرود با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ویژه و استثنایی واقع در شهرستان میاندرود، شهیدان را سرمایه‌ها و نخبگان واقعی کشور و انقلاب دانست و گفت: بی‌تردید حضور و وجود این سرمایه‌های جاودانه، غنیمتی برای منطقه، استان و ایران اسلامی است.

امام جمعه میاندرود، این شهرستان را دروازه ورود به استان دانست و وجود راه ریلی، جاده ترانزیت بین‌المللی، دریا، جنگل و جاذبه‌های توریستی و گردشگری را از دیگر مزیت‌های این شهرستان تازه تاسیس اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به لزوم احداث کارخانه‌های مهم و تاثیرگذار استان در این منطقه و همچنین از وجود زمین‌های بکر و گسترده و حاصل‌خیز یاد کرد و گفت: علاوه بر تمام این‌ها این سرزمین دارای مردمی فهیم، متدین و انقلابی است که با تقدیم 222 شهید در سال‌های دفاع مقدس دین خود را به انقلاب ادا کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میاندرود با بیان اینکه میاندرود دارای نخبگان بی‌شماری است، افزود: نخبه کسی است که در کار، رشته و تخصص خود موفق‌تر از دیگران باشد و در جامعه هم نقش برجسته‌ای را ایفا کند.

رسولی با بیان اینکه سه مولفه هوش و استعداد، تخصص و اثربخشی و تاثیرگذاری از مهم‌ترین ارکان نخبگی است، ابراز داشت: تمام انسان‌ها دارای هوش و استعداد هستند و همه شرایط رشد و توسعه ذهن انسان در فطرت خداداد بشر نهفته است اما مهم این است که این استعدادها شکوفا شود و نبوغ یابد تا در رشته‌ای متخصص شود.

وی از نخبگان به عنوان کسانی که با اندیشه و کار خود در جامعه تاثیرگذارند یاد کرد و گفت: نخبه در دین و فرهنگ اسلامی با پسوندی همراه است که آن را ممتاز می‌کند.

رسولی، این شاخصه مهم را انگیزه دینی برای خدمت به مردم و کار در راه رضایت خداوند دانست و خطاب به نخبگان همایش اظهار داشت: مزیت شما این است که با اخلاص هر چه تمام‌تر در تمام کشور مشغول خدمت هستید.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید جور دیگری در عرصه نخبگی وارد شد و با نگاه دیگری نخبه‌پروری کرد، افزود: برای پیشرفت سریع‌تر و تاثیرگذاری بیشتر باید علاوه بر کار انفرادی به شکل جمعی در این عرصه ظهور پیدا کرد.

امام جمعه میاندرود، استفاده از خرد جمعی را برای جامعه امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نخبگان جامعه در یک گروه و تشکل جمع شوند و هر نخبه‌ای طرح و ایده‌ای را مطرح کند و فردی را وادار به کار کردن کند.

وی مزیت این اقدام را افزایش تعداد نخبگان در جامعه محکم کاری و ارتقای کیفیت کار دانست و گفت: نباید اهداف این همایش فراموش شود.

رسولی گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیاز مبرم به این مهم داریم و باید با سالانه کردن و یا دوسالانه کردن برگزاری این همایش، چهر‌ه‌های ماندگار عرصه‌های مختلف به مردم معرفی شود.

انتهای پیام/ر20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول