اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام اعرافی:

اخلاق فرزانگی در میان نخبگان تقویت شود

خبرگزاری فارس: رئیس جامعةالمصطفی بر تقویت اخلاق فرزانگی در میان نخبگان تأکید کرد.

اخلاق فرزانگی در میان نخبگان تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی در دیدار با نخبگان استان یزد ضمن قدردانی از تلاش‌های بنیاد نخبگان اظهار داشت: یزد یک استان نخبه‌پرور و استعدادخیز است و این قابلیت را دارد که مثل یک کشور رشد کند که با تلاش مسئولان و نخبگان، بنیاد نخبگان یزد در این مسیر قرار گرفته و اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است. 

امام جمعه میبد خواستار تقویت اخلاق فرزانگی در نخبگان شد و خاطرنشان کرد: نخبگان باید نعمت هوش و توانایی خود را از خدا بدانند و ارزیابی جامع و سنجیده‌ای از خود داشته باشند.

وی بیان کرد: فرد نخبه باید عظمت جهان خلقت را بشناسد و آن را همواره در نظر داشته باشد و به همه ابعاد وجودی خود توجه کند.

اعرافی هم‌چنین با اشاره به توجه نخبگان به نقاط قوت و ضعف خویش افزود: فرد مستعد و برتر باید نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف خود را برطرف کند، هم‌چنین ضعف و قوت دیگران را با هم ببیند و نسبت به افراد پایین‌تر جامعه احساس هم‌دلی و رفع نیاز کند و خودش را در خدمت به جامعه بداند و یقین داشته باشد که در پیشرفت او جامعه نقش اساسی داشته است.

امام جمعه میبد از نخبگان خواست در وجود خود تواضع و فروتنی را تقویت کنند و به توفیقات بزرگان دینی و علمی اسلام و ایران توجه ویژه داشته باشند.

وی ایجاد ظرفیت برای تبادل اطلاعات و گردش ایده‌ها، نگاه جامع به قلمروهای نخبگی در زمینه‌های گوناگون به ویژه ادبی و علمی و نیز اختصاص درصدی از بودجه صنایع برای تشکیل پژوهشکده‌هایی برای تولید دانش فنی و قطعه‌سازی و دست‌یابی به فناوری‌های پیشرفته مورد نیاز آنها با همکاری بنیاد نخبگان استان یزد را خواستار شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد نخبگان استان یزد اظهار داشت: سرلوحه حرکت ما اندیشه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری است که در این بنیاد سعی کرده‌ایم به خوبی به این فرمایشات هم‌چنین اهداف بنیاد نخبگان جامه عمل بپوشانیم.

حبیب زارع عنوان کرد: اجرای طرح شهاب در سطح دانش‌آموزان استان یزد، برقراری ارتباط سازنده با متولیان بخش صنعت و سایر کارفرمایان استان یزد از جمله خانه صنعت و معدن، کانون کارفرمایان و کارآفرینان استان یزد برای کمک به استقرار اهداف تجاری‌سازی اختراعات و ابتکارات، شناسایی و جذب نخبگان و استعدادهای برتر مطابق با آیین‌نامه‌های اجرایی بنیاد، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای نخبگان و گروه‌های زیر پوشش بنیاد، برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی افراد دارای استعداد برتر، دانش‌آموختگان و سایر نخبگان، برگزاری گارگروه‌های تخصصی متناسب با توانمندی‌های منطقه‌ای در راستای آسیب‌شناسی و ارائه راهکار پیرامون مسائل راهبردی استان یزد، تشکیل نخستین رصدخانه فناوری کشور در بنیاد نخبگان استان یزد و استقرار سیستم احصای نیازهای فناورانه برای نخستین بار در کشور در استان یزد از جمله برنامه‌های بنیاد نخبگان استان یزد در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول