اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز:

نخبگان حلقه‌های مفقود شده علمی کشور را اجرا کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز گفت: نخبگان جامعه باید دست به دست هم دهند تا حلقه‌های مفقود شده علمی کشور را با دقت عمل خاص به صحنه نمایش و اجرا درآورند.

نخبگان حلقه‌های مفقود شده علمی کشور را اجرا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی صبح امروز در نشست مشترک فرماندار تبریز با نمایندگان نخبگان جوان استان آذربایجان‌شرقی در محل فرمانداری تبریز ضمن قدردانی از حضور نخبگان در عرصه‌های مختلف، حمایت از فکر و نیروی عظیم نخبگان را در تبیین مسائل اجتماعی، سیاسی و علمی کشور لازم و ضروری دانست.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال 91 با عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" افزود: ما نمی‌توانیم با حرکات نمادین در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران سهیم باشیم، بلکه استفاده از توان فکری و علمی نخبگان جامعه برپایه قرآن و روایات است که می‌تواند مؤثر باشد.

فرماندار تبریز با اشاره به ارزش والای فرهنگ شهادت در جامعه اسلامی، گفت: تنها عاملی که هم‌اکنون دست غارتگران را از کشور کوتاه می‌کند، فقط و فقط " علم" است و سرمایه ایرانی، همان فکر ایرانی است که تلاش روزافزون جوانان ایرانی را می‌طلبد.

وی از نخبگان استان در خصوص تعامل و هم‌فکری برای مقابله با مسائلی همچون مبارزه با قاچاق کالاهای گمرکی کشور، استفاده از صندوق توسعه ملی، تشکیل شورای عالی فضای مجازی، مدیریت بر واردات، صادرات، تبیین نقش رسانه‌ها در تولید ملی، هدایت نقدینگی در تولید، تداوم برگزاری نشست‌های تخصصی با نخبگان علمی تأکید کرد.

فرماندار تبریز گفت: ما افتخار می‌کنیم که انسان‌های جنگ‌طلب نیستیم و در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که توانسته‌ایم ارتباط علم و اجرای آن را حفظ کنیم و تعامل و حضور روزافزون نخبگان در طرح ایده‌های بهره‌ور، قابل تأمل است.

چمنی اذعان کرد: نخبگان جامعه باید دست به دست هم دهند تا حلقه‌های مفقود شده علمی کشور را با دقت عمل خاص به صحنه نمایش و اجرا درآورند و با حضور خود در عرصه‌های سیاسی کشور، مانع تجاوز افکار بیگانه در پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی شوند.

محمد رحمتی، مشاور علمی نخبگان فرمانداری تبریز نیز با اشاره به اینکه نخبگان جامعه اسلامی ایران می‌توانند تأثیر بسزایی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی کشور داشته باشند، هدایت و حمایت از این قشر را لازم و بر تشکیل اطاق فکر نخبگان در محل فرمانداری تبریز تأکید کرد.

وی، حرکت فعالانه نخبگان را عامل مهمی در شکست افکار و تهدیدات دشمنان دانست.

در این نشست، جمعی از نخبگان علمی، سیاسی، قرآنی، ورزشی و هنری استان آذربایجان‌شرقی با فرماندار شهرستان تبریز دیدار و در خصوص مهم‌ترین مسائل علمی کشور بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول