اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند خبر داد

اختصاص اعتبار 35 میلیون ریالی به هر هکتار آبیاری قطره‏ای

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از اختصاص اعتباری بالغ بر 35 میلیون ریال به هر هکتار از اراضی این شهرستان در اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای خبر داد.

اختصاص اعتبار 35 میلیون ریالی به هر هکتار آبیاری قطره‏ای

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حمیدرضا خلیلی صبح امروز در جمع مردم تمسیان اظهار داشت: آبیاری قطره‏ای راه نجات کشاورزی است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‏های آبیاری تحت فشار از جمله مسائل مورد تأکید مقام عظمای ولایت و همچنین مورد پیگیری دولت‏های خدمتگزار نهم و دهم بود.

خلیلی با اشاره به نمونه‏های اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: سال گذشته که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب به سال جهاد اقتصادی مزین شده بود، مناطقی روستایی نظیر "زیارت" و "چنار" تحت اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای قرار گرفتند.

کمک‏ به روستاییان در اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان دماوند آماده است تا مشابه همان طرح‏های آبیاری تحت فشار را در روستای تمسیان نیز عملیاتی کند.

وی اضافه کرد: در صورت اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای، بسیاری از هزینه‏های کنونی در زمینه پوشش انهار برای دولت و همچنین نیاز به کارگر برای جوی‏بندی و آبیاری غرقابی برای کشاورزان از بین می‏رود.

خلیلی با اشاره به کمک‏های جهاد کشاورزی دماوند به روستاییان در زمینه اجرای طرح‏های آبیاری قطره‏ای خاطرنشان کرد: با مراجعه کشاورزان و تشکیل پرونده، سایر امور اجرای طرح آبیاری قطره‏ای نظیر تهیه طرح و نقشه‏برداری به صورت رایگان انجام می‏شود.

تشکیل تعاونی شرط نخست واگذاری زمین زراعی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند همچنین شرط نخست واگذاری اراضی زراعی در طرح توسعه کشاورزی را تشکیل تعاونی اعلام کرد.

خلیلی اظهار داشت: تشکیل تعاونی‏های روستایی و شهری باید با حضور همه اهالی محقق شود.

وی ادامه داد: پرداختن به تعاون از جمله تأکیدات دین مبین اسلام و بهترین راهکار جذب مشارکت‏های مردمی برای توسعه امور است.

خلیلی اضافه کرد: این مهم در خصوص اجرای طرح بزرگ توسعه کشاورزی مورد تصویب هیئت وزیران در بهمن ماه سال گذشته نیز صادق است.

احداث مجتمع‏های دامداری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: موضوع واگذاری زمین در قالب طرح‏هایی مانند "طوبی" و همچنین احداث مجتمع دامداری از سوی جهاد کشاورزی شهرستان‏های مختلف کشور پیگیری شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه پیگیری‏ها در این زمینه به ثمر نشست و طرح توسعه کشاورزی از سوی دولت خدمتگزار در بهمن ماه سال گذشته مصوب شد.

خلیلی افزود: کشاورزان بومی نواحی روستایی برای برخورداری از این اراضی باید به تشکیل تعاونی‏های متشکل از همه اهالی مبادرت ورزند.

انتهای پیام/و10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول