اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام بنیاد شهید:

دشمن بعثی بر خلاف کنوانسیون بین‌المللی به مردم غیر‌نظامی حمله کرد

خبرگزاری فارس: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دشمن بعثی از ابتدای جنگ تحمیلی بر خلاف همه کنوانسیون‌های بین‌المللی به مردم غیرنظامی حمله کرد.

دشمن بعثی بر خلاف کنوانسیون بین‌المللی به مردم غیر‌نظامی حمله کرد

به گزارش خبرنگار فارس از دزفول محسن انصاری در یادواره شهدای شهرستان دزفول به مناسبت روز چهارم خرداد اظهار داشت: دشمن برخلاف کنوانسیون بین‌المللی بیش از 15 هزار نفر از مردم غیر‌نظامی را به شهادت رساند و به هر چیزی که می‌توانست از جمله قطار، اتوبوس، خیابان‌ها، شهرها و به همه جا حمله کرد تا بتواند به اهداف شوم خود برسد.

وی افزود: دزفول با دادن 817 شهید در موشک و بمباران‌ها بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و مردم دزفول قهرمانی ماندگاری را از خود بجای گذاشتند.

وی گفت: به برکت خون شهیدان الان ما به عنوان الگو در جهان مطرح هستیم. و شهیدان فاتح ارزش‌های اسلامی و جهانی بودند، ما با این روحیه در سطح جهان حرف اول را می‌زنیم و از ده کشور اول مطرح جهان هستیم.

همچنین در این مراسم، امام جمعه دزفول گفت: هم شهیدانی که در جبهه و هم شهیدانی که در دیارشان ماندند تا دیارشان بماند آنها با شهادتشان یک چیز را ثابت کردند که امام ما ایستاده‌ایم، ما اهل کوفه نیستیم و نخواهیم گذاشت که تاریخ تکرار شود و علی تنها بماند.

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی افزود: تاریخ کدام دیار مانند ایران را سراغ دارد که 2 هزار و 900 شبانه روز در مقابل 186 موشک 12 متری، 500 راکت، 2 هزار توپ، 2 هزار و 600 شهید، 4 هزار جانباز و 452 آزاده، این گونه چون مردم مقاوم دزفول ایستادگی کند و هیچ خوفی به خود راه ندهد، مردمی که در سخت‌ترین شرایط بیشترین رزمنده را به جبهه می‌فرستادند.

وی ادامه داد: نظریه‌پردازان اصول دینی سیاسی باید بررسی و کمک کنند تا این مقاومت و ایستادگی را نظریه پردازی کنند. این نظریه باید بررسی کند که در طول تاریخ دزفول خاستگاه پرورش افراد برجسته و وجود عالمان عامل در جبهه و شهر بوده و شخصیت‌های نستوه، بزرگوار و آزاده همانند آیت‌الله سید مجدالدین قاضی‌ها، خاتم الفقهاء و المجتهدین شیخ مرتضی انصاری و ... بوده که با کهولت سن و ناتوانی حتی یک لحظه شهر را ترک نکردند و خاک پای بسیجیان را با همراهی کردن آنها توتیای چشم خود می‌کردند.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول