اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه مهدیشهر:

پیروی از سیره شهدا تکلیف‏مدارانه باشد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر گفت: در برهه کنونی، باید پیروی تکلیف‏مدارانه از سیره شهدا در اولویت قرار گیرد.

پیروی از سیره شهدا تکلیف‏مدارانه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، یحیی دین‏پرور در دیدار با خانواده شهید والامقام "محمدحسین معروفی"، شهید کارگری شهرستان مهدیشهر گفت: شهدا با اخلاص و دیانت، جان شیرین خود را که ضامن زنده نگه داشتن انقلاب بود، فدا کردند.

وی اظهار داشت: امروز وظیفه امت مسلمان، نگه داشتن حرمت خون پاک شهدا و پیروی تکلیف‏مدارانه از سیره شهدا و تلاش برای حفظ و پیشرفت انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر افزود: عزت و سربلندی کشور ایران نشأت گرفته از ایثار و از خودگذشتگی شهداست و به کوری چشم دشمنان، روح استقامت و پایداری و سربلندی در نسل جوان فعلی ما موج می‏زند.

دین‏پرور تصریح کرد: همین روحیه پایداری و عزت و خودباوری باعث نوآوری و شکوفایی و پیشرفت روزافزون انقلاب اسلامی ایران شده و اکنون موتور محرکه بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان است.

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: انسان در تربیت و سازندگی به الگو و راهنما نیازمند است.

حسین عرب اظهار داشت: انسان بیشترین تأثیر را از افراد، الگوها و سرمشق‏ها و چهره‏های برجسته می‏پذیرد.

وی افزود: روش قرآن در بیان ارزش‏های الهی نیز از طریق معرفی افراد یا گروه‏های نیک و صالح است تا افراد بتوانند با تأسی به آنان در مسیر پیمودن راه کمال پیش بروند.

عرب به ویژگی‏ها و اهداف حکومت دینی اشاره کرد و گفت: حکومت دینی و به طور کلی اندیشه سیاسی در اسلام مانند سایر مؤلفه‏های شریعت از وحی سرچشمه گرفته و رسول گرامی اسلام(ص) در این مسیر، پیام‏های آسمانی را بدون واسطه از منبع غیب دریافت داشته و بر امت عرضه کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی به ضرورت وجدان کاری اشاره کرد و بیان داشت: انسان‏ها برای گذراندن زندگی به هم‌دیگر نیازمند هستند و دنیا در واقع بازار داد و ستد ساکنان آن است و هر کسی باید در برابر دریافت خدمات، خدمتی هم ارائه دهد تا با کمک دیگر هم‏نوعان، زندگی انسانی سامان یابد.

عرب اظهار داشت: عقل و دین حکم می‏کند که هر کس کاری را که برعهده گرفته،‌ محکم و نیکو انجام دهد و میان خود و دیگران تفاوتی قائل شود و این سخن زیبای امام علی(ع) را به گوش گیرد که فرمود «پسرم! میان خود و دیگران،‌ خویشتن را میزان سنجش قرار ده، آنچه برای خود می‏پسندی، برای دیگران هم بپسند و آنچه را برای خود خوش نمی‏داری، برای دیگران هم مپسند.»

این دیدار با حضور مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه مهدیشهر به همراه فرمانده حوزه خاتم‌الانبیاء (اداری، کارگری) و مدیرعامل شرکت کفش بهمن این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول