اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نفت:

یادبود شهدای خرمشهر ساخته شود

خبرگزاری فارس: وزیر نفت گفت: باید با احداث اماکن یادبود از شهدای خرمشهر؛ یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را زنده نگه داریم.

یادبود شهدای خرمشهر ساخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، رستم قاسمی ظهر امروز در سومین روز از نخستین کنگره ملی سرداران و امیران شهید و شهدای خرمشهر که در سالن نمایشگاه‌های بین‌المللی منطقه آزاد اروند با حضور سران و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، اظهار کرد: صدام تصمیم گیرنده جنگ با ایران نبود بلکه تنها مهره‌ای گماشته شده از سوی دشمنان بود که قصد داشت از ترویج انقلاب اسلامی در جهان جلوگیری کند.

وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس مردم کشور ما با رهبری و حمایت امام راحل از مرز و بوم این کشور دفاع کردند و در مدت زمان کوتاهی پس از اشغال خرمشهر، با حضور نیروهای مردمی، این منطقه غصب شده را آزاد کردند.

وزیر نفت تصریح کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی با این اقدام جانانه، "سوم خرداد" را به‌ عنوان برگی زرین در تاریخ ایران به ثبت رساندند.

وی اضافه کرد: اگر چه در طول جنگ تحمیلی تعداد زیادی از رزمندگان جان خود را از دست دادند اما لطف خدا شامل حال مردم ایران شد و طعم پیروزی را به آنها چشانید.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح طرح‌های پتروشیمی ماهشهر خاطر نشان کرد: تصمیم داریم با جذب نیروی بومی در مجتمع پتروشیمی اروند ماهشهر که در یکم خردادماه به دست رئیس جمهور افتتاح شد، اشتغال‌زایی را در این منطقه افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برنامه‌های جدیدی که در توسعه صنعت نفت داریم، زمینه‌های رشد و شکوفایی در شهرهایی چون آبادان و خرمشهر بیش از پیش نمایان شود.

وی در پایان اظهار کرد: با احداث اماکن یادبود از شهدای خرمشهر می‌توان یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را تا ابد زنده نگه داشت.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول