اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

سرمایه‌گذاری در کردستان از روند روبه رشدی برخوردار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به دستاوردهای سفر رهبری به استان گفت: در بعد از سفر رهبری سرمایه‌گذاری در این استان روند رو به رشدی پیدا کرده است.

سرمایه‌گذاری در کردستان از روند روبه رشدی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در مراسم پایانی دهمین گردهمایی سراسری واحدهای جهاد دانشگاهی در سالن دولت استانداری کردستان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سفر به کردستان به دو مسئله اشتغال و سرمایه‌گذاری در کردستان اشاره و بر فراهم کردن زمینه‌های تحقق این دو مهم تاکید کردند.

وی افزود: در این سفر پر خیر و برکت 800 میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و ساخت پروژه‌های مختلف عمرانی، تولیدی، راه، کشاورزی و زیرساخت‌ها اختصاص یافت که با تحقق کامل آنها تحول قابل توجهی در استان ایجاد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی از میان برداشتن سقف اعتبارات و هزینه‌ها برای اجرای طرح‌های بزرگ در کردستان را یکی دیگر از برکات سفر معظم‌له به کردستان عنوان کرد و افزود: در این سفر معنوی سطح زیر کشت آبیاری تحت‌ فشار به 100 هزار هکتار افزایش یافت.

* ارتقای شاخص‌های امنیتی در کردستان

وی مانع اساسی در افزایش میزان سرمایه‌گذاری در استان کردستان را امنیتی جلوه دادن استان تا قبل از سفر رهبری ذکر کرد و گفت: با این سفر تاریخی نگاه‌های منفی و امنیتی به کردستان تغییر کرد و رشد سرمایه‌گذاری شدت گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان اضافه کرد: اکنون سرمایه‌گذاران بدون دغدغه‌خاطر و بدون هیچ مشکلی از سرمایه‌گذاری در این استان در بخش‌های مختلف استقبال می‌کنند و این می‌تواند یکی از مهم‌ترین دستاورد سفر مقام معظم رهبری به کردستان باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در ادامه با اشاره به اهمیت تولید علم و نقش آن در اشتغال و سرمایه‌گذاری تصریح کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد اشتغال و تولید داشته باشد باید به علم و دانش روز مسلط بوده و علم را اساس کار خود قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان به تحصیل 65 هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف استان اشاره کرد و افزود: افزایش رشته‌های دانشگاهی، افزایش پذیرش دانشجو و اولویت دادن به تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا موجب ارتقای سطح علمی در استان شده است.

* رفع بیکاری با تولید و توزیع کار در مناطق مختلف

وی یادآور شد: استعدادها و ظرفیت‌های زیادی در استان کردستان برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که تاکنون از آنها بهره‌برداری نشده و نیازمند جذب سرمایه‌گذار است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در ادامه تعدد در تنوع محصولات کشاورزی استان را ناشی از ظرفیت‌های زیاد این منطقه از حیث شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی دانست و بر تولید و توزیع کار در نقاط مختلف استان کردستان تاکید کرد و گفت: باید برای تولید کار مردم نیز وارد عمل شوند و فرهنگ پشت‌میزی و اشتغال دولتی را کنار بگذارند.

وی در پایان تمام هم‌ و غم و تلاش مسئولان در کردستان را ایجاد اشتغال برای جوانان و برطرف کردن معضل بیکاری دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از استعدادهای فراوان زمینه را برای کاهش بیکاری و افزایش نیروهای کارآمد فراهم می‌کند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول