اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر قم خبر داد

آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح پیامبر اعظم

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در طرح بلوار پیامبر اعظم خبر داد.

آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح پیامبر اعظم

حجت‌الاسلام محمدرضا آتش‌زر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص آخرین وضعیت طراحی بدنه طرح پیامبر اعظم گفت: گروه‌ها و شرکت‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در زمینه طرح پیامبر اعظم پیشنهاد داده‌اند و اخیرا نیز یک گروه چینی نیز پیشنهاد سرمایه‌گذاری در این طرح را داده است که با آنها نیز وارد مذاکره شده‌ایم و قصد داریم که بهترین پیشنهاد را انتخاب کنیم.

وی فعالیت چینی‌ها در طرح پیامبر اعظم را در بخش سرمایه‌گذاری ارزی و تامین فاینانس عنوان کرد و گفت: طراحی و اجرای طرح‌ توسط شرکت‌های ایرانی انجام خواهد شد و ما از سرمایه‌گذاران خارجی در صورت رسیدن به توافق در بخش تامین فاینانس استفاده می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص بازپرداخت اوراق مشارکت به مردم که زمان آن به زودی فرا می‌رسد افزود: با هر سرمایه‌گذار که وارد مذاکره شویم یکی از شرایط این است که مبلغ بازپرداخت اوراق مشارکت را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه سه سال پیش برای تامین اعتبار مورد نیاز تملک املاک واقع در طرح پیامبر اعظم 400 میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسید اضافه کرد: 680 میلیارد تومان میزان اعتبار اوراق مشارکتی است که باید به مردم بازگردانده شود.

آتش‌زر با اشاره به اینکه شرکت‌های داخلی قرارگاه خاتم، کیسون و... پیشنهادهای مختلفی ارائه داده‌اند گفت: طرح کاربری بدنه نیز آماده شده و در کمیسیون ماده پنج در حال بررسی است و به زودی شاهد تصویب طرح در این کمیسیون ماده پنج خواهیم بود.

وی یادآور شد: پروژه پیامبر اعظم یک پروژه اقتصادی است و شرایط این پروژه به گونه‌ای است که می‌تواند تعهدات خود را عملی کند.

بلوار پیامبر اعظم یا حرم تا حرم به طول 7 کیلومتر از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران احداث خواهد شد.

این بلوار که دارای کاربری‌های فرهنگی، تجاری و همچنین امکانات مورد نیاز برای زائران است، قدیمی‌ترین پروژه شهر قم محسوب می‌شود که از سه سال پیش با فروش اوراق مشارکت روند اجرایی این پروژه با سرعت مطلوبی دنبال می‌شود و طبق اعلام مسئولان شهرداری قرار است که مسیر این بلوار تا نیمه شعبان تکمیل شده و در اختیار زائران قرار گیرد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول