اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد

کاهش آمار طلاق در 3 شهر مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از کاهش آمار طلاق در شهرهای بابلسر، قائمشهر و نوشهر خبر داد.

کاهش آمار طلاق در 3 شهر مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری زهرا شرف‌الدین پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری به آمار کاهش طلاق در مازندران اشاره کرد و اظهار داشت:  بیشترین آمار طلاق در زنان و مردان در دو سال گذشته در گروه سنی 28 و 29 سال بوده است.

وی در بررسی تحلیلی از آمار ازدواج و طلاق در مازندران بیان داشت: در سال 89  میزان واقعه ازدواج 34 هزار و 305 مورد بود که در سال 90 این آمار به 34 هزار و 187 واقعه ثبت رسیده است.

شرف‌الدین با بیان اینکه آمار نشان می‌دهد ازدواج در سال 90 سه درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در سال 89 نسبت به سال 88 بیش از چهار درصد با کاهش ازدواج در مازندران مواجه بودیم و در سال گذشته 4.4 درصد از روند ازدواج در مازندران کاسته شده است.

دبیر کارگروه بانوان و خانواده استانداری مازندران به آمار 6 هزار و 174 واقعه طلاق در مازندران در سال 89 اشاره کرد و اظهار داشت:  آمار طلاق در سال 90 به 6 هزار و 326 واقعه رسیده است.

وی ادامه داد: آمار طلاق در سال 90 نسبت به 89 دو و نیم درصد رشد داشت.

شرف‌الدین خاطرنشان کرد: آمار طلاق در سال 89 نسبت به سال 88  حدود 9 درصد رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه آمار نشان می‌دهد در سال گذشته 6.4 درصد از رشد طلاق کاسته شده است، تصریح کرد:  آمار طلاق در گروه سنی 15 تا 24 سال، 1.2 درصد کاهش و ازدواج نیز در همین سن کاهش یک درصدی داشت.

وی ادامه داد: آمار نشان می‌دهد بیشترین فراوانی طلاق ثبت شده مربوط به زوج‌هایی است که طول مدت زندگی مشترکشان کمتر از یک سال بوده است.

شرف‌الدین با اشاره به اینکه میزان طلاق در سال 90 با کاهش مواجه بوده است، اضافه کرد: از 12.6 درصد طلاق در سال 89 این آمار در سال گذشته به 10.4 درصد رسید.

وی 46 درصد طلاق‌های ثبت شده را در کمتر از چهار سال بعد از زندگی مشترک زوج‌ها دانست و گفت: 30.9 درصد طلاق‌ها از چهار تا 10 سال زندگی مشترک ثبت شده است.

شرف‌الدین به فاصله سنی زوج‌ها در کاهش آمار طلاق اشاره کرد و بیان داشت: بیشترین طلاق ثبت شده در سال 90 نسبت به سال 89 مربوط به زوج‌های همسن بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از شهرستان‌ها به دلیل نداشتن محضر، ثبت طلاق در شهرهای همجوار صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: تنکابن، عباس آباد، میاندرود و جویبار محضر طلاق ندارد و در آمار برای شهرهای مجاور منظور می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اینکه در میان شهرستان‌ها براساس آمار ثبت شده بالاترین آمار طلاق مربوط به شهر ساری است، اظهار داشت: شهر ساری با کاهش ازدواج و افزایش طلاق مواجه است و بالاترین آمار ازدواج در بابل ثبت شده است.

این مسئول به کاهش آمار طلاق در شهرهای بابلسر، قائمشهر و نوشهر اشاره کرد و گفت: در شهرهایی که کلاس‌های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی با تقویت برگزار شد با کاهش طلاق و افزایش ازدواج مواجه بودیم.

شرف‌الدین بیان کرد: ریشه عوامل طلاق به افکار تحمیل شده فمینیسمی بر می‌گردد.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول