اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت:

پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته از مزیت‌های تنظیم خانواده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تنظیم خانواده وزارت بهداشت گفت: پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته و پرخطر از مزیت‌های تنظیم خانواده است.

پیشگیری از بارداری‌های ناخواسته از مزیت‌های تنظیم خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد اسلامی ظهر امروز در نشست کارگروه فرعی سلامت خانواده اظهار داشت: بارداری‌های پرخطر که سلامت مادر و نوزاد را تحت تاثیر قرار می‌دهند از چند محور اختصاصی برخوردار است، براین اساس، مادران زیر 18 سال، بالای 35 سال، فاصله بارداری کمتر از 3 تا 5 سال و بارداری بیشتر از 4 بار در گروه پر خطر قرار می‌گیرند.

وی افزود: سعی ما بر این است تا علاوه براین که در مناطق محروم، کمیت خدمت در نظر گرفته شود، مردم در سراسر کشور از خدماتی با استانداردهای بالاتر بهره‌مند شوند.

* تنظیم خانواده مهمترین راه دستیابی به سلامت باروری است

سرپرست معاونت سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه گفت: راه دستیابی به سلامت باروری، تنظیم خانواده بوده که این امر مستلزم آموزش خانواده‌ها در سطح جامعه است.

جلال سیاح افزود: هدف برنامه‌های کشوری سلامت خانواده، ارتقای سلامت مادر و کودک و نه نرخ رشد جمعیت است.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت در کنار سایر سازما‌ن‌ها، مسئول اجرای قانون آمایش سرزمین است که در این قانون به حداکثر رشد جمعیت یک درصد اشاره شده است.

سرپرست معاونت سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه در برخی از مناطق استان باروری به میزان جایگزین رسیده خاطرنشان کرد: این در حالی است که در برخی از مناطق استان، هنوز باروری‌های خطرناک وجود دارند که باید کاهش یابد.

سیاح تصریح کرد: مهمترین مولفه‌های سلامت باروری؛ سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی است که در این زمینه انتخاب فرزند باید آزادانه، آگاهانه و مسئولانه باشد.

وی ادامه داد: یکی از اجزای سلامت و ایمنی مادران، تحقق زایمان ایمن است، از آنجا که اکثر مرگ‌ها و عوارض ناشی از بارداری و زایمان، در هنگام زایمان اتفاق می‌افتد، بنابراین تامین شرایط لازم برای انجام زایمان ایمن در نظام ارائه خدمات، توجه به کیفیت خدمات ارائه شده برای مردم روستا و امکان تشخیص و ارجاع به موقع آنان در صورت بروز عوارض بارداری و زایمان از اولویت‌های مهم در سیستم ارائه خدمات است.

سیدمهدی طباطبایی رئیس مرکز بهداشت استان سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد این کارگروه در سال گذشته و برنامه‌های پیشنهادی برای سال‌جاری پرداخت.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول