اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال:

رسانه دیجیتال عضو جدید خانواده‌ها شده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اینکه رسانه دیجیتال در سبد خرید خانواده‌ها قرار گرفته است، گفت: هم‌اکنون رسانه دیجیتال عضو جدید خانواده‌ها محسوب می‌شود.

رسانه دیجیتال عضو جدید خانواده‌ها شده است

حسن علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: آداب زندگی با رسانه‌های دیجیتال و فرهنگ استفاده درست از این عضو خانواده جدید را باید به مردم آموزش داد و آنان را از آفت‌های احتمالی این رسانه آگاه کرد.

وی استفاده از فناوری دیجیتال در عرصه‌های مختلف را از رویکردهای اصلی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال عنوان کرد و گفت: تکنیک‌های جدید کمک می‌کند تا یکسری حرف‌های جدید در قالب زبان دیجیتال زده شود.

علیزاده استفاده از فرصت‌های جدید رسانه دیجیتال را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بتوان آموزه‌ها را به صورت درست با ظرفیت دیجیتال در ذهن افراد به‌ویژه کودکان نهادینه کنیم، قطعاً می‌توانیم این توفیق را داشته باشیم که به یک نحو خیلی تأثیرگذار در آینده از این فرصت‌های جدید مجازی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای شبیه‌سازی حرم امام رضا(ع) مذاکرات خوبی در حال انجام است، افزود: برای فروش رایت خارجی شبیه‌سازی حرم ائمه‌(ع) افراد و شرکت‌هایی با ما همکاری خوبی داشته و حمایت مالی را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال گفت: یکسری آدم‌ها هستند که در اقصی نقاط دنیا می‌خواهند بیایند امام رضا(ع) را زیارت کنند و دلی تازه کنند اما آنها به دلایل مختلف به راحتی نمی‌توانند به ایران بیایند و امام هشتم را درک کنند و سلام و اظهار ارادت خودشان را برسانند، طبیعتاً طراحی نرم‌افزارهایی به صورت مجازی یک فرصت خوبی در این راستاست.

علیزاده همچنین به طراحی چند رسانه جدید به مناسبت روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و افزود: به همین منظور نرم‌افزار چند رسانه‌ای جدیدی را تهیه و استفاده کردیم و شاید ما جزو معدود دفعات بوده که از رسانه پیامک در این راستا استفاده و یک مسابقه فرهنگی با موضوع خلیج فارس نیز برگزار کردیم.

وی اقدامات این مرکز به مناسبت صدمین سفر استانی دولت در مشهد را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای صدمین سفر استانی دولت در مشهد یک مسابقه دیجیتالی برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

علیزاده با تاکید بر اینکه اگر از ابزارهای جدید دیجیتال خوب استفاده نکنیم فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شود، تصریح کرد: وظیفه فرهنگ و ارشاد این است که در این فضاها و عرصه‌ها قدم برداشته و فرصت‌ها و تهدیدهای استفاده از دیجیتال را تبیین کند.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی اقدامات خوبی از سوی مرکز رسانه‌های دیجیتال در حال برنامه‌ریزی و اجراست، گفت: حوزه فرهنگ‌سازی حوزه خیلی جدی است و اخیراً ما با همکاری صدا و سیما یکسری تیزر پیام‌های کوتاه فرهنگی تلویزیونی را آماده کردیم که در حال پخش است.

وی پخش این برنامه‌ها را ادامه‌دار عنوان کرد و افزود: این برنامه تداوم خواهد داشت، بنابراین با صدا و سیما در این زمینه یک قرارداد بلند مدت داریم و همچنین از ظرفیت رسانه‌های دیگر هم در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: اگر مردم بدانند وقتی فرزندشان پای تلویزیون و یا بازی می‌نشیند، حتی اگر آن بازی هم نکات منفی نداشته باشد استفاده بیش از حد باعث می‌شود که آن بازی جزء زندگی‌اش شود، قطعاً در شیوه استفاده از فناوری‌ها تجدیدنظر خواهند کرد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول