اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تایباد مطرح کرد

پایمردی خراسانی‌ها در حماسه آ‌‌زادسازی ‌خرمشهر

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تایباد گفت: پایمردی خراسانی‌ها برای فتح خرمشهر در حافظه تاریخ ماندگار است.

پایمردی خراسانی‌ها در حماسه آ‌‌زادسازی ‌خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، محمد عارف عارفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن سوم خرداد، اظهار داشت: فتح خرمشهر فتح‌الباب پیروزی در دوران دفاع‌مقدس و نقطه اوج رشادت‌ها ی رزمندگان اسلام بود.

وی با اشاره به ساعات و لحظات نفسگیر فراوان دوران سخت دفاع‌مقدس، ادامه داد: لحظات فراوانی در طول 8 سال دفاع‌مقدس وجود داشت که رشادت و شهامت رزمندگان اسلام در آن موج می‌زد و نقطه اوج این رشادت‌ها عملیات فتح خرمشهر بود.

فرماندار تایباد با یادآوری حضور و رشادت لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه در عملیات فتح خرمشهر گفت: حضور قوی و موثر لشکر پیروز ثامن‌الائمه در کنار سایر نیروهای بسیجی، سپاهی و مدافعان مردمی خرمشهر علاوه بر اینکه نیروهای حاضر در صحنه جنگ را تقویت کرد سبب از بین رفتن خیال خام دشمن متجاوز در دستیابی به آرزوی فتح ایران شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی و حجم نیروی مورد استفاده ارتش بعث عراق نشان می‌داد که صدام تا چه اندازه فتح خرمشهر را مهم می‌دانسته و فتح خرمشهر را کلید فتح ایران اسلامی محسوب کرده است و چیزی که در مخیله صدامیان نمی‌گنجید حضور مقتدرانه، هشیاری، همت، دلاوری و از خودگذشتگی مردان و زنان رزمنده در بدترین شرایط سیاسی، اقتصادی و نظامی بود که نقشه رژیم منحوس بعثی را نقش برآب کرد.

عارفی عزم راسخ رزمندگان اسلام و ایمان فراوان رزمندگان و سنگربانان دفاع از خرمشهر را عامل بازپس‌گیری خرمشهر دانست و افزود: اقدام در شرایطی صورت گرفت که هجمه فراوانی از نیرو و مهمات از سوی دشمن بعثی در خرمشهر وجود داشت و متجاوزان بعثی این شهر را به عنوان ملک خود محسوب می‌کردند که با شکست مذبوحانه ارتش بعث در عملیات فتح خرمشهر رویای خوش صدام ملعون به پایان رسید و خواب آشفته بدون تعبیر ماند.

فرماندار تایباد گفت: پایمردی خراسانی‌ها در این عملیات به عنوان نگین حضور موثر دلاور مردان دیار امام رضا(ع) در دفاع از میهن اسلامی برای همیشه در تاریخ ثبت شده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول